maandag 20 juni 2016

moestuintjes

De eerste doperwtjes geoogst. De cherrytomaten vormen een heel oerwoud dus hopelijk betekent dat straks veel bloemen en veel tomaatjes.
Van de sla eet ik al veel en deze pluksla is nu ook groot genoeg.
Net als de radijsjespeterselie oogst ik ook al regelmatig en gooi het te pas en onpas ergens in of over het eten. Is vast gezond :)
De andijvie is een krulsoort. Ik heb al wat als sla geplukt maar daar toch wat stug voor. Dus meer om te koken. Eens gaan zoeken op google wanneer te oogsten want ik ben gewone kroppen gewend dus mogelijk moeten ze nog veel groter worden en kan ik het lekker invriezen en er de hele winter van eten.Courgettes bloeien volop dus ik hoop dat het een mooie oogst gaan opleveren. Vol spanning kijk ik steeds of er al een courgette in wording aan zit.
Dit is de augurk, die heeft nu ook zijn eerste bloemetjes. De komkommer is nog niet zo ver. Volgens de omschrijving moest de komkommer in vrij kleine potten maar ik aarzel nu of ik die niet beter in grotere potten kan gaan zetten. De watermeloen staat in zeer grote potten maar vindt het Hollandse klimaat duidelijk niets. Tja en een kas heb ik helaas niet. Maar je weet maar nooit. Ik blijf alles verzorgen en van het groeien en bloeien genieten.

1 opmerking: