zondag 23 januari 2011

soms zit het tegen, soms zit het mee...

Machteloos moet ik toezien dat Smokie de laatste maand meerdere epilepsie aanvallen heeft. Vandaag weer eentje. Terwijl ik zo mijn best doe om een rustiger thuis voor hem te vinden. Het frustreert me want het is zo een lieverd en het lukt maar niet.

Jolly, een schat maar een hond ongeschikt voor een roedel heeft ook een soort negatieve energie over zich wat de andere honden oppikken en heeft het nu het winter is en we veel binnen zijn moeilijker. Na bijna 9 maanden opvang hier ging het mis. Tijdens ruw spelen met Boris (wat ik liet gaan met idee dan kan ze haar energie even kwijt en Boris is dan meteen weer wat overtollig haar kwijt) klapte ze op Bieke en greep haar zodanig dat ze 4 wondjes had. Twee ervan zodanig dat ik wel zag dat het dierenarts werk was. Bieke heeft nu hechtingen, voor het eerst na al die jaren opvang dat ik met een hond voor hechtingen moest. Jolly heeft verder niets tegen Bieke maar ik zie Bieke haar wel nu mijden. Voor zekerheid heb ik Jolly nu veel vaker in de bench bij perioden van de dag dat ik niet op haar kan letten of opwinding kan verwachten. Maar als je Jolly alleen hebt dan is het zo een supergezellig maatje.


Jolly staat nu ook bij ACE als urgent omdat ze al zo ongekend lang op een thuis wacht.
Simon kreeg bezoek maar helaas blijkt het toch geen geschikte match. Ze vinden hem wel geweldig maar realiseren zich dat een dergelijke energieke windhond niet bij hen past. Er was ook nog een andere reactie voor hem maar die is helaas ook niet geschikt dus we zoeken weer.

Boris zit hier nu al een maand en ook dat is sneu voor hem en onbegrijpelijk. Maar er zijn mogelijk wel een gezin in hem geinteresseerd dus ik hoop snel wat te horen van de bemiddeling.

Dan leuke positieve nieuwtjes.
Granny lijkt weer een goede periode in te gaan. Geen jasjes meer aan en niet meer zielig aan het rillen.
Mira wordt steeds speelser en vrolijker. Ze speelt steeds meer met andere honden. Hier met Jolly:

Omdat ik toch een beetje aan het wachten ben op plaatsingen van de actieven, het asiel van La Nucia geholpen. Sphoek heeft ook herplaatsers die opvang zoeken net als diverse andere organisaties maar ik kan nu alleen maar helpen met klein en/of snel weg en zodoende heb ik hier 4 schatjes uit Spanje ingevlogen. Toch weer 4 weg uit het asiel.
Guillermo een soort minilabrador die al jaren in het asiel zat en 3 schattige pupjes. Meteen in de advertenties en je krijgt dan meteen ook reactie voor je andere honden; voor Jolly, Smokie Mira....tot nu toe niets geschikt maar ik hoop echt dat het weer gaat lopen. De kleintjes moeten toch zeker vlot kunnen plaatsen. Pupjes zijn bewerkelijk maar deze schatten slapen gewoon de nacht door.... toppie. Verder alledrie heel open en knuffelig.
Simon vindt het geweldig al die nieuwe vriendjes. Mira vindt jonge pupjes maar niets.
Verder leuke foto's gehad van Cleo en Sixto die een jaar geleden hier in opvang zat. Ik zal ze snel plaatsen.
Nuria valt steeds sneller af lijkt wel nu ze de eerste kilos kwijt is. Helaas de enige reactie die ik van de week had was van oudere mensen van 82 jaar die niet meer echt wandelen kunnen. En Nuria geniet daar veels te veel van en is echt geen oud hondje want ze is ongeveer 7 jaar en kan daar zeker nog wel 7 jaar aanplakken.

Slecht weer dus nog niet leuke foto's van de nieuwkomers kunnen maken. Ik moet ook echt eens een nieuwere camera zien te vinden want deze drukt niet af met dit weer of flitst waardoor de fotos donker of niet mooi zijn. Maar wel even hier in de tuin leuke foto's van Jolly kunnen maken die ik even liet uitrazen met een speeltje.

Jolly vindt het heerlijk die prive aandacht.
Samen spelen is ook leuk.
Maar ze kan zich zelf ook prima met een speeltje vermaken. Ze flipt het speeltje in de lucht en probeert het dan weer te vangen. Heel leuk om te zien.
Met Tank gaat ze leuk om, maar ik houd het goed in de gaten en kap het af als ik zie dat ze drukker gaat worden. Hopelijk komt er nu snel een geschikt thuis voor haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten