zondag 27 mei 2018

even eruit

Lekker met een aantal honden achter op het tractorpad gelopen. Door een zacht windje was het heerlijk wandelen.Bonny aan de lijn. Loslaten durf ik niet want hoewel ze waarschijnlijk niet wegloopt voelt het bij dit hondje te onzeker omdat ze niet open naar mensen is en toch een rugzakje heeft. Ik heb geen GPS tracker en als ze bang zou zijn en zich verstopt dan vindt je zo een mini hondje niet weer. Een GPS waarmee je precies de locatie van de hond kunt achterhalen, dat staat nog op mijn wensenlijst maar de schutting heeft eerst prioriteit. Hopelijk kan ik volgend jaar er eentje aanschaffen. Gelukkig maakt het Bonny niet uit dat ze aan de lijn zit. Ik ben geen fan van rollijnen maar in deze situatie is zo een lijn super fijn. Ik heb een heupgordel om en die zit door het handvat. Zo kan ik nooit per ongeluk het handvat laten vallen en heb ik mijn handen vrij voor mijn stok en mijn camera. Arme Smartie vindt het alleen thuis blijven moeilijk en de bench maar niets. Uiteraard ligt dit in de vuilniszak en krijgt hij gewoon weer nieuwe kleedjes om op te liggen maar het gaat er hard doorheen zo. Helaas zijn er maar weinig mensen die een hondje die slecht alleen kan zijn willen adopteren en ondanks dat Smartie verder zoveel plussen heeft, is dat toch meest het struikelblok. En als ik Omi eten wil geven moet Smartie in de bench omdat hij anders zelf bij het eten wil komen en Omi geen rust krijgt om te eten en dan weg loopt. En de honden kan ik enkel in meerdere shifts uitlaten wat door Smartie zijn verlatingsangst nu meest toch betekent dat ze weinig wandelen omdat ik Smartie niet thuis wil laten. Meest bouw ik het alleen zijn wel vrij snel op maar een enkele keer tref je een hondje waar het gewoon heel diep zit en daar kan Smartie niets aan doen. Ondanks dat april en mei de beste tijd is voor adopties zijn de reacties spaarzaam en meest totaal ondoordacht.De laatste dagen helemaal niets ondanks dat het weekend is en de vakanties voorbij. Hoewel ik zelf ook moet sparen voor de schutting toch maar weer geïnvesteerd in betaald adverteren in de hoop dat vooral Smartie en Cedille gezien worden. Hopelijk staat vanavond alsnog mijn mailbox vol met (geschikte) reacties voor de lieverds hier.Ik heb serieus nog een restantje paaseitjes als troostchocolade klaarstaan en die bak mag ik toch onderhand wel eens leegeten. Dus ik snak naar plaatsingen van de opvanghonden 😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten