zondag 8 november 2015

bejaardenkwartet te logeren bij de Ranjaclub

Wat te doen als je graag naar de VS wilt naar je zieke schoonvader die je jonge zoontje nog nooit ontmoet heeft. En je hebt 4 speciaaltjes die je niet in een doorsnee pension of een doorsnee oppasgezin kunt onderbrengen. De ene niet omdat ze 16 jaar is en soms een plasje in huis doet, de andere niet omdat ze gehandicapt is en een hartkwaal heeft, de 3e niet omdat ze bang is voor mannen en zowiezo voor vreemden en zich moeilijk laat aanlijnen, de 4e ongecompliceerd maar moet de 3e helpen alles aan te kunnen. Gewoon 4 schatjes maar wel moeilijk om achter te laten omdat ze alle 4 extra zorg en liefde nodig hebben......
Ik heb vast geen goede beurt gemaakt doordat ik per ongeluk Millie (1 minuut maar hoor ik liep even met de tas medicatie naar de keuken) in de bijkeuken had opgesloten, maar ik voel me zeker vereerd door het vertrouwen dat ik op deze 4 schatjes mag passen want ik weet hoe moeilijk het is voor hun vrouwtje om hun zorg aan iemand anders over te dragen. Normaal neem ik geen logeerhondjes maar nu doe ik het graag.
Ik val voor oudjes en ben dus helemaal smoorverliefd op de oudste van het stel. Chispa is 16 jaar en de baas. Ze denkt dat ze net zo groot is als Bo-Ghy. Ik vind haar geweldigDan Cocoa met haar maffe gangwerk omdat haar pootjes niet helemaal normaal werken en zwakke hartje. Die hupselmupsel toch zielstevreden de hele tuin doorkachelt in haar eigen tempo en hoewel het natuurlijk niet zo fijn is als thuis gelukkig wel met mij wil knuffelen en lekker haar bakje heeft leeggegeten.Dan Millie een pretpakket waar ik behalve een oogzalfje weinig omkijken naar heb. Een soort furby met bij behorende kraaigeluidjes als je lekker met haar kroelt.Dan Sandy, een kleine chihuahua die bang is voor mannen en vreemden. Tja hoe zou ze mij vinden. Honden is ze niet bang voor en hoewel veel honden een rolberoerte krijgen als ze BG zien vond Sandy het direct leuk. Ze heeft erg houvast aan Millie en is daarom zo naar binnen te roepen en het sleeplijntje kon eigenlijk snel af. Ik kan haar onder haar kinnetje kroelen en hoewel je haar zo kunt oppakken is het verder geen schoothondje. Maar ik ben verbaasd hoe blij en makkelijk ze hier rondhuppelt.
Eigenlijk is Cocoa de enige die echt moet wennen maar ook zij doet het al zo goed. Ik ga hier volop genieten van het kwartet dat is zeker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten