dinsdag 22 mei 2012

Timmie wordt ook getrimd

Waar Ozzy grappig genoeg juist een isolerend effect van zijn vacht ondervindt (onderwol is er wel uitgekamd) en het redelijk doet met de warmte had Timmie had het ontzettend warm en daarom heb ik vanavond de tondeuze gepakt. Timmie vindt kammen niet zo leuk maar de tondeuze vond hij zoals verwacht prima. Ik heb van die trimstangen zodat je een hond echt goed vast kunt zetten maar stevig vastgehouden worden dat werkt bij Timmie averechts. Nu hem even laten wennen aan het geluid en gevoel en ik kon er zo een hele berg afhalen terwijl hij keurig bleef staan. Maar net toen ik bij een lastige plek met klitjes kwam waar je goed moet kijken want anders kun je de hond pijn doen, vonden de andere honden het nodig om van zich te laten horen. Timmie meteen heen en weer dribbelen. Timmie weer rustig gekregen en het nog even afgemaakt en toen gestopt.
 Er kwam ook telkens een vlieg langs en Timmie die nu zijn dikke vacht weg is inene zijn staartje op zijn kont voelt keek telkens om omdat hij dacht dat de vlieg op zijn kont zat. Ik heb hem maar even geknuffeld en we zijn gestopt. Morgen gaan we weer verder en dan wordt ie heel mooi hoor.
Hier zou een profesioneel trimster een rolberoerte van krijgen maar ik vind het belangrijker dat Timmie het trimmen als leuk en positief ervaart dus dan doen we het gewoon in delen. Hij kan dan even wennen aan het staart-op-kont gevoel en zal het in ieder geval al niet meer zo warm hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten