zaterdag 9 december 2023

kleutertje Nilsson

Nilsson is gek op mij. Als hij uit de bench komt word ik enthousiast door hem begroet. Maar dat gaat wel op de Nilsson wijze😉. Hij is wat je in het engels noemt "mouthy". Er zit geen kwaad in maar bij sociaal contact gaat hij een soort puppybijten. Geen liefdebeetjes maar zachter het in de bek nemen van je vingers. Het kluiven op mijn vingers is geen bijten en doet ook geen pijn, maar helaas schrikt het potentiele adoptanten kennelijk af.Natuurlijk moet hij leren dat je ook zonder je bekje gedag kunt zeggen. Ik benoem dat hij zachtjes moet doen en hij gaat steeds meer likken en steeds meer rust vinden als we gewoon knuffelen. Want hij is zeker aanhankelijk en wil juist graag contact maar is gewoon sociaal wat onhandig in zijn opwinding om contact met je te maken. Hij moet gewoon alles net als een pup leren en ook dit hoort daarbij. Niet boos worden maar sturen. Verder is hij erg kauwerig alsof hij nog in zijn kauwfase zit. Gelukkig is er een groot aanbod aan kauwspeeltjes waar hij dan ook gretig mee bezig kan zijn. Het is jammer dat dit stukje begeleiding geven (wat zelf een beginnende hondenbezitter prima zal kunnen) al afschrikt. Maar wie er doorheen kan kijken zal het met mij eens zijn dat het toch onbegrijpelijk is dat dit schatje hier nu al 2 maanden wacht op een huisje. Want hij is toch echt geweldig die kleine vrolijke meneer Nilsson!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten