zondag 16 oktober 2022

even voorstellen Brown

Brown is een mix teefje 47cm 4-5 jaar oud geschat. Brown doet wat denken aan een labrador x herder maar ze is met 47cm schoft dan wat te klein uitgevallen en vermoedelijk zit er podenco (spaanse zichtjager) in de mix. Ze loopt echter kwispelend en opgewekt als een labrador rond en is ook gek op eten. In de bench als ze kwispelt dan maakt het een hels kabaal die dikke staart tegen de tralies 😂 Brown en Bryan werden in maart met nog wat honden door iemand uit het grote dodingstation in Cordoba Spanje gered. Het asiel te Fuentevaqueros kreeg het verzoek de geredde honden op te nemen. Brown was even van slag maar werd al snel opgewekt en vrolijk. Maar helaas vond ze geen baasjes en was dus 1 van de overgeschoten honden. Maar ze leek zo opgebloeid dat ze mogelijk wel geschikt zou zijn voor de Open dag. Daar deed ze haar best en mensen vonden haar gezellig en leuk. Zelfs 1 reactie van een bezoeker maar helaas niet passend. Haar verleden is onbekend maar ze is vermoedelijk in gebruik geweest als fokteef en afgedankt. Brown kijkt echter niet om naar haar nare verleden maar leeft in het heden en zoekt gezellige baasjes om samen te genieten van knuffelen, wandelen, spelen (en eten). Helaas is Brown wel positief op Middellandse zeeziektes. Voor Erlichia heeft ze een kuur Doxicline inmiddels achter de kiezen en voor Leishmaniose zit ze aan het einde van haar Milteforan kuur. Helaas geeft dat laatste nu de bijwerking overgeven en dat is wat minder. Afgelopen nacht piepte ze maar ik reageerde te laat en toen ik bij haar kwam, stond ze al te kotsen. Kennelijk was het eten haar maag nog niet uit dus het lag vol en ik kon dus haar benchkleed met kots en al in de vuilniscontainer gooien. Helaas stopte ze niet maar ging in de huiskamer op de hocker staan en nam nog een kleed en een gordijn mee naast de hocker en de vloer. Dus ook daar kon ik schoonmaken, nog een kleed in container gooien en gordijn in de wasmachine. Ze wilde even niet in de bench maar ging sneu op de bank liggen. Ik ben maar even met haar gaan kroelen wat ze wel fijn vond maar ja middernacht lig ik liever op mijn bedje. Echter Brown kon er ook niets aan doen dat ze zich niet lekker voelde. Toen ik wilde gaan slapen nam Phuc het stokje over en ging spugen op de slaapkamer. Geen kots maar schuim en water en ik kon dus daar schoonmaken. Ondertussen ging ook Phuc verder in de gang en huiskamer. Dus ook daar slijm schoonmaken. Je begrijpt niet dat er zoveel uit zo een klein hondje kan komen.Bij hem is het combi van zijn huigproblemen en de hartproblemen denk ik. Al met al was het zo een uur verder en was de gordijnwas al klaar en kon ik dat gordijn weer meteen uithangen op zijn plek om daar verder te drogen.Vandaag was ze verder weer gewoon haar oude zelf en vrolijk en heeft lekker gegeten. Brown is echt een leuk hond maar mensen moeten wel snappen dat ze vermoedelijk nooit huishond was en een zwaar leven met ook honger gekend heeft. Ze geniet echter volop en straalt en verdient het zo een warm thuis te krijgen met aandacht en liefde en zorg. Ze is gelukkig niet ziek op de leish en trekt je enthousiast mee aan de lijn dus ze zoekt zeker wel baasjes die graag wandelen.Hopelijk een rustige nacht. Ik heb ook nog honden die in de keuken sliepen naar de huiskamer verplaatst alvast ivm de installateurs die moeten ook in de keuken zijn en daar ruimte hebben. Die protesteerden even want het is begrijpelijk wennen. Maar inmiddels slapen ze en ga ik ook afsluiten. Het wordt een spannende drukke week waar ik wat tegen op zie maar tegelijk zo opgelucht dat na een jaar eindelijk de cv en lekkende radiatoren worden vervangen en ik geruster de winter in kan. Hopelijk ook wat zuiniger al kan ik met dit oude huis niet van het gas af en blijft het puzzelen hoe de energierekening te betalen. Brown moet nog even dromen van een warm thuis maar hopelijk reageren er snel leuke mensen die haar gezelligheid waarderen en snappen dat ze wat vaker uit moet om zindelijk te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten