vrijdag 28 oktober 2022

Drie paksoi planten geven mooie oogst

De installateur heeft alles kunnen doen en alle lekkages lijken opgelost. Zwaar voor de honden die veel vast moesten zitten maar de mannen werkten door en waren vrolijk en bij problemen zagen ze het als horende bij zo een oud huis dat je dan dingen tegenkomt die niet standaard zijn. Zoals de ene man het aangaf dat soort puzzels oplossen is juist wat mijn werk zo leuk maakt. Een heel andere instelling dan de meeste klussers die ik over de vloer gehad heb het laatste jaar. Kortom een aangename ervaring die maakt dat ik zelf dit keer veel minder stress had. Inmiddels alles redelijk kunnen opruimen en schoonmaken, maar ik kom thans tijd tekort mede omdat er te weinig doorstroming is en Ravi (die ik morgen voor zal stellen) maar niet plaatst.Verder geen rare dingen. Nuja een kat op het vogelhuisje was wat bizar vond Sereno. Deze onbekende jonge kat was vermoedelijk door de buurpoes die ik eerder wat sluipend over de oprit had zien lopen erop gejaagd. Arme dier durfde zich niet te bewegen, maar vond mij ook eng en sprong op de grond, maar had de kracht of kennis niet om over het hek komen. Heb hem of haar maar opgetild en in de buurtuin gezet in de hoop dat hij of zij veilig thuis zou komen zonder door katten die hun territorium verdedigen lastig gevallen te worden. Maar verder mijn tuin in met de honden leek me ook geen goed idee. Gelukkig liepen enkel nog maar mijn eigen honden en Ravi los en die hadden geen belangstelling en blaften verder niet. Sereno was te verbaasd om te reageren, maar vertrouw ik verder niet echt met katten. ​Verder vandaag eindelijk tijd vrijgemaakt om de Paksoi te oogsten en te verwerken voor de vriezer alsmede 12 pepertjes fijngesneden. Er hangen er nog heel veel meer die nog rood moeten worden dus daar ben ik nog wel even mee zoet. Gesneden blijft er weinig van over maar de oogst is zo groot dat ik het hele jaar pepertjes kan verwerken in gerechten. Gaat zo uit de vriezer gerechten in. Lekker makkelijk. Er staan nog bietjes planten maar daar komen helaas geen knollen aan, die waren toch te laat gezet. Toch een hele lade in mijn vriezer met tomaatjes voor in prutjes en een hele lade met blokjes courgette. Verder had ik al eerder verschillende bladgroentes ingevroren. En mijn moeder heeft gezorgd voor de verwerking van de appels en dat is ook een lade vol appelmoes. 😋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten