donderdag 30 september 2021

levende have in huis

Schreef ik eerder op mijn blog dat het saai was. Nou dat is het eigenlijk geen dag hier. Met de honden komen soms levende kadootjes in huis. Een pad of salamander, (ik verdenk Snoopy), spitsmuisjes (gevangen door Lia) maar gister presteerde Lia het om in de avond een levende egel in de huiskamer in een mand te leggen. Niet gewond. Ook Lia niet 😊 Wel leek de egel wat klein en ondanks de vele slakken in mijn tuin in slechte conditie. Met wat extra voer terug in de tuin gezet en vanochtend was de egel verdwenen, al had ie verder niet gegeten was mijn indruk. Hopelijk sterkt het diertje nog aan en komt het egeltje goed de winter door. Ik ben veel te blij met deze slakkeneters. Vanavond lag er in de bijkeuken een pluisje dacht ik. Raapte het op maar nee het bleek een opgerolde rups. Wat een prachtig diertje. Moest even speuren want het prachtige beestje was mij niet bekend maar het is de Meriansborstel. Geen zeldzame verschijning volgens internet maar ik heb het diertje hier nog nooit gezien. Ik ga de honden te slapen leggen en dan buiten een veilig plekje zoeken voor de rups om zich te verpoppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten