woensdag 29 september 2021

De eerste klussen staan nu gepland

De eerste klussen zijn eindelijk gepland. Het begint met eind oktober nieuwe kasten in de bijkeuken. Hoera! Want ik schaamde me hoe het er uit zag als er adoptanten langs kwamen. Ook in november en december staat al het nodige ingepland. Schilderwerk zal volgend jaar worden maar ik heb wel besloten zelf nu de gemetselde koofjes te verven met afneembare muurverf zodat het makkelijker schoon te houden is. Best een spannende klus. Vandaag is het voorstrijkmiddel en de verf bezorgd. Mocht het niet bevallen of beter moeten dan kan ik de schilder alsnog vragen volgend jaar het mee te nemen. Maar dan is het in de tussentijd weer netjes.

Vandaag ook verder gekeken naar oplossing voor het weghalen en leggen van de vloer maar dat blijft gepuzzel. In theorie kan het misschien in november. Ik ben in ieder geval blij dat het eind oktober gaat beginnen. Toch vandaag ook gaan kijken of er toch ook nog een oplossing te vinden is op korte termijn voor het vervangen van een deurkozijn en 2 deuren. Want anders kan de vloer niet gedaan. Dezelfde deuren zijn gelukkig op marktplaats nog te vinden. Maar er zal ook een deurkozijn moeten komen en iemand die de klus kan klaren. ​Verder mijn kapmeubel op de foto gezet. Een moeilijk besluit vanwege de emotionele waarde maar het antieken meubel komt al jaren niet meer tot zijn recht en ik wil graag een goede kleding/linnenkast en heb niet zoveel plek in de slaapkamer dus die gaat daar dan komen. Na meer dan 30 jaar is het tijd dat er iemand anders blij mee gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten