zondag 20 juni 2021

Worden Lima en Bente langzitters?

Als opvang probeer je honden in principe altijd binnen de drie maanden te plaatsen omdat ze zich anders teveel gaan hechten. Vandaag is het drie maanden geleden dat Lima, Bente en Darwin aankwamen.Natuurlijk wist ik dat ze voor een senior als Lima niet in de rij zouden staan maar ik was verwend met vorig jaar toen het in het voorjaar zo goed liep met adopties. En ze doet het zo goed. Vacht was zo mooi geworden (tot helaas deels geschoren moest na het bijtincident) en ze was lekker actief. ​Wandelen, knuffelen, met speeltjes slepen en eten. Ze is zo een blije senior en dat is dankbaar opvangen. Nu baasjes die haar zien staan. Het foto's maken blijft een probleem omdat ze direct oren naar achter doet maar ze kunnen echt hoog in podenco stand. Ze heeft het bijbehorende jachtinstinct, dat houdt haar levendig met wandelen maar betekent ook dat ze niet los kan. Maar ze springt zo in de auto en vindt het echt niet erg om aangelijnd te blijven. Dan Bente. Die had ik dus echt in twee weken geplaatst verwacht. Wat een leuk hondje. Zij heeft wel wat reacties gehad maar daar lagen de verwachtingen te hoog. Maar de belangstelling valt op zich erg tegen. Niet klein genoeg of schrikt het vergrijsde snoetje af? Ze is pas 7 jaar oud en wil er nog graag 7 jaar aanplakken. Geen speels hondje maar voor een lange wandeling altijd in. En ze kan knorren van genoegen als ze je aandacht heeft of wil. 😍​Darwin mag natuurlijk hier gewoon blijven. Komende maand wordt spannend hoe hij zich gaat ontwikkelen als onderdeel van de roedel met nieuwe honden en met bezoek. Pirate niet geplaatst dus ook zorgelijk of die het gaat pikken. Ik blijf het maar schrijven maar het is gewoon zo duimen voor dat ene plekje voor Pirate. Bo-Ghy mis ik vreselijk maar al die vlokken haren door huis niet. Ondanks eindeloos kammen vliegen hier na drie maanden nog steeds de plukken haar van Darwin ook door huis. Wat dat betreft is er niets veranderd😉 Dat is pech voor mij. ​Hopelijk kan ik deze grote knuffel gelukkig maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten