vrijdag 20 september 2019

duimen en positive thoughts voor Gorriona

Ze ligt nog lekker te dromen en weet nog niet van de grote veranderingen die voor haar gaan komen. Er is een leuke reactie voor Gorriona gekomen. Enerzijds niet ideaal omdat er kinderen wonen, maar 1 van de kinderen moet ook in een rustige leefomgeving met beperkt prikkels en die kunnen ze dus ook Gorriona bieden. Landelijk met grote tuin en rustig klein hondenvriendje. Dirkje en Michiel zijn op huisbezoek gegaan en alles lijkt positief. Maar wat is het spannend. Gorriona is al geen hondje die open reageert op bezoek maar nu zal ik ook de andere honden apart moeten proberen te zetten dus ze heeft geen steun aan de roedel. Gelukkig weet het adoptiegezin dat ze er doorheen moeten kijken maar evengoed is het spannend. Het gaat heel goed met Gorriona die al bijna 3 maanden aanvalsvrij is, maar na verplaatsing moet ze aan een nieuwe omgeving, nieuwe mensen en dierenroedel, en een nieuw levensritme wennen en dat kan bij Gorriona natuurlijk sneller maken dat bij opeenstapeling van de prikkels ze toch een aanval gaat krijgen. Dat is gewoon niet te voorkomen al hoop ik dat ze sterk genoeg is en het aankan. In de wetenschap dat na die verschrikkelijk spannende wenperiode het voor Gorriona enkel beter en fijner zijn. En haar de kans geven om in heel kleine stapjes verder te groeien. Hoewel ik mij geen liefdevoller mandje voor Gorriona kan wensen, voelt het naderende afscheid zwaar. Van de 5 maanden is het toch 1,5 maand heel zwaar en intensief geweest qua zorg en dat maakt het overdragen van de verantwoording toch altijd even moeilijk. Het is niet de eerste keer dat zo een zieltje vertrekt en ik weet al dat een ander hondje me hard nodig heeft maar wennen doet het nooit en dat geeft ook niet. Graag morgenochtend allemaal hard duimen voor Gorriona dat ze mee mag met haar adoptiegezin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten