donderdag 19 september 2019

arme Abe

Abe heeft gewoon zo een pech dat hij ondanks dat hij graag vriendjes wil zijn met vooral de kleinere honden, hij zelf niet goed in de roedel ligt. Abe is vaak bang voor de grotere honden maar zijn drukke gedrag in combinatie van het zenuwachtige waarmee hij bv een Pirate in de gaten houdt maakt juist dat een Pirate het gestalk zat is. Zeker na zijn drie maanden dip heeft Pirate zoiets van Abe moet ophoepelen en zoekt zelf ook Abe op, wat dus tot conflict kan leiden als Abe geen ruimte heeft om weg te kunnen. Dus ik moet steeds ze in de gaten houden en sturen wat zeer vermoeiend is. Pirate is verder redelijk sociaal in de roedel maar Abe, die ligt hem totaal niet. En Abe zit hier nu al een jaar in de opvang en heeft echt pech want vanaf de eerste dag is er wel steeds een grotere opvanghond-reu die hem niet moet. En ik vermoed dat zijn straathond leven ook niet veel beter is geweest, want hij kwam al met angst voor grote honden en blijft Bo-Ghy eng vinden als die waaks aanslaat. Echt zo sneu voor Abe, die vermoedelijk zijn hele leven al in stress doorbrengt vanaf zijn geboorte. Er moet toch ergens een passend huisje als hond alleen te vinden zijn voor hem. Maar tot nu toe lukt dat dus niet.

Voeg daar een te grote roedel doordat het niet doorstroomt aan toe waarbij de jonge drukke spelende honden die hun energie niet kwijt kunnen met wandelen omdat Pirate niet plaatst en onderling met spelen vaak ook onnodig ruw met elkaar omgaan en er zijn gewoon steeds spanningsvelden en strubbelingen. Toen ik even niet oplette en poep stond te scheppen ging het mis. Arme Abe. Abe werd op een nare plek gebeten in zijn poot. Dus hij kon naar de dierenarts. Hoog in zijn poot zit een wond ( 2 wonden van twee tanden) die flink bloedde en drie hechtingen heeft. Echter een voetkussentje had een ferme snee die pijnlijk was en dat bloed ook flink trouwens en na de hechting is daar een verband omheen gedaan.  Abe was gisteravond nog groggy van de narcose en wist zich geen raad met de kap en op drie poten. Vanochtend ging het gelukkig al een stuk beter.Ik voelde me al zo schuldig dat Abe door Pirate nu al maanden niet meer met mij mee wandelen kan, maar nu ook nog dit. Ik vind het echt vreselijk.

Ik doe echt zo super mijn best maar het is zo een slecht adoptie jaar. Pirate is echt een super lieve hond maar hij heeft zijn rugzak en mensen lijken ook niet te begrijpen dat hij wel 2 jaar heeft moeten overleven door te jagen en door vuilnisbakken omver te trekken en niet overleeft heeft door lief te zijn, maar door zijn sterke karakter en overlevingsdrang. Hij verdient een passend thuis maar de meeste reacties zijn van mensen die zijn informatie niet eens bekeken hebben. Pirate kan er ook helemaal niets aan doen. Wie had gedacht dat hij niet eens in april wat normaal een top maand is voor adoptie zou gaan plaatsen. En na 5 maanden overal als urgent adverteren nog steeds geen zicht heeft op een huisje. Ook niet nu het half september is geweest en het normaal ook weer top tijd is met adopties in aanloop naar Dierendag. Maar ondertussen is Abe nu wel in de lappenmand en daar voel ik me zo schuldig over. Sorry lieve Abe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten