vrijdag 30 augustus 2019

Even voorstellen Bregje

Hoe zo een prachtige hond in het dodingstation terecht is gekomen weet ik niet. Iemand probeerde baasjes te vinden en zo te voorkomen dat de honden werden ingeslapen. Ze dacht iemand gevonden te hebben voor Bregje en toen ze na de 10 dagen wacht termijn Bregje wil redden bleek deze persoon zich terug te trekken. Dus Bregje zou de volgende dag worden doodgemaakt.Een smeekbede voor hulp om dit lieve dier te redden kwam bij Conny. Conny had eigenlijk geen plek maar er waren verdrietig genoeg wel honden gestorven door de hitte (het was daar 50 graden) en ze nam Bregje daarom op in het asiel. Broodmager kwam ze binnen. Dat is niet zo vreemd want eten geven dat doen ze in een dodingstation meest niet want dat kost maar geld en levert maar poep op en schoonmaken doen ze ook niet. Echter Bregje kwam in het asiel ook maar niet aan in gewicht. Ze werd meermaals ontwormd maar dat maakte niet uit.Dus ze kwam extra als urgentie hond mee naar Nederland. Hier is ze extreem gericht op eten dus aan haar eetlust ligt het niet. Ze krijgt 4 maaltijden per dag net als een pup en ik zie haar aankomen. Ook zie je haar stabieler gaan lopen en is ze nu drukker en beweeglijker. Tegelijk leert ze ook want moest ze eerst in de bench omdat ik anders gewoon niet kon koken, laat staan iets zelf kon opeten zonder dat ze wanhopig bij mijn eten wilde komen, vandaag bleef ze na de nodige nee's keurig van mijn bord af en ging zelfs rustig liggen.Bregje is in veel opzichten gewoon nog een pup. Een huiselijk leven is haar vreemd maar ze is baasgericht en leergierig. Een heerlijke knuffel en speelse hond. Daar moet toch een fijn thuis voor te vinden zijn bij een herder liefhebber?
Gewandeld heb ik nog niet. Enkel de ochtend na aankomst in de schaduw haar kort aan de straat geobserveerd aan de lijn en dat ging best goed al. En als ik nu na 5 dagen dit filmpje zie dan denk ik wat is ze al ontzettend aangekomen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten