vrijdag 16 november 2018

Abe

Abe mocht vanochtend mee op de lange wandeling. Ik nam een oude route die gewijzigd was en wilde kijken hoe het nu liep. Door de mist liep ik een langere route dan gepland maar ook met 1,5 uur is Abe dus echt niet moe. Thuis pakte ie direct een speeltje en even later was ie lekker met Tommy aan het spelen.
In de middag een minder leuk uitje voor Abe. Mee naar dierenarts. Ik had zondag inene een bult in zijn hals gevoeld. Het zat me steeds minder lekker. Ik was blij dat we voor het weekend nog terecht komen en gelukkig het bleek geen enge tumor. Speekselklier. Cyste of ontsteking. Er is in geprikt en het is naar een lab dus nog even wachten. Bij ontsteking krijgt hij nog antibiotica. Deze week had ik hem al Curcuma gegeven en multivitamines. Daar gaan we maar mee door. Zijn vacht is ook naar gekeken want dat blijft op de donkere delen vreemd zacht en is op sommige plekken kaal. Die plekken zijn niet herstelt maar lijken gelijk in hun kaalheid te blijven. Ik heb door zijn oorspronkelijke Poolse naam Irokez wat hanekam betekent al het idee dat hij het al jaren heeft (zijn witte kopstreep steekt als een hanekam boven het zwarte uit wat kalig is). De dierenarts denk ook dat het een genetische afwijking kan zijn gelinkt aan het donkere pigment omdat de kale plekjes ook zo mooi de lijn van de vlek volgen en het nergens in het witte zit. Dus dat is iets wat Abe waarschijnlijk altijd zal houden. Het deert hem niet en het blijft een mooi hondje om te zien dus hopelijk maken zijn toekomstige baasje er ook geen punt van. Ik had vandaag een leuke reactie voor hem, maar het was het op een paar punten net niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten