zaterdag 23 april 2016

duimen morgen voor Selena

Gister genoten van het mooie weer.
Later kwam de grasmaaier terug van beurt en kon ik mooi nog even maaien.Duimen morgen voor Selena. Ze krijgt bezoek en hopelijk mag ze mee naar haar gouden mandje.Geen bloemencorso hier maar wel een beetje bollenkleur in de tuin.  Omdat het vandaag boven verwachting mooi weer was meteen ook de kleine bak ingezaaid met bladgroentes en bosui. Verder moesten er dringend moestuintjes verplant. Maar wat te doen met een watermeloen die naar verwachting heel groot gaat worden? En de courgettes? Grote potten die ik niet even in een vensterbank kwijt kan en helaas heb ik geen kas. Maar ze konden niet langer wachten. Dus toch maar komende twee weken heen en weer naar binnen slepen en hopen dat ze het redden vanaf half mei buiten.Ik heb nog meer planten maar probeer die nog even uit te stellen met zaaien of overpotten. Nadeel is dat als ik weer te lang wacht ik straks geen oogst heb omdat al weer te koud voor vruchten of bloei.
De broccoli binnen zie ik al lang en smal worden en omvallen. Dat zijn de zorgen als je probeert te moestuinieren. Maar lol hebben we nog steeds hoor. De laatste tuinkers is opgegeten. En stiekem al wat blaadjes van de rucola geplukt. Dus de eerste happen van de AH moestuintjes zijn binnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten