dinsdag 4 juni 2024

update

Nogmaals dank voor de lieve reacties na het overlijden van Sansa. Ik mis haar nog steeds ontzettend maar had afgelopen week afleiding van logeetje Juci. Juci is een lief hondenmeisje maar onzeker en angstig als ze is, was het maar wat spannend voor haar. Ik mocht haar wel kammen en kroelen en intuigen en ze at goed maar haar hart was al vergeven aan haar eigen opvangvrouwtje en ze had, zeker als ze in de tuin liep moeite om me te vertrouwen.Maar elke dag ging het wat beter en vrijdag zelfs een blij tegen me opspringend hondje die aandacht en aaitjes wilde. Gelukkig filmpjes en foto's als bewijs want toen zaterdag haar opvangvrouwtje haar weer kwam halen wilde ze niets, maar dan ook niets meer van me weten. Dat moet ik maar niet persoonlijk aantrekken. Juci is gewoon een hondje die enorm trouw en loyaal aan haar eigen roedel en opvangvrouwtje is. Toekomstige adoptanten moeten echt beseffen dat het langere tijd zal duren eer ze je echt in het hart zal sluiten. Maar dat je dan een trouw loyaal maatje krijgt. Nuja vrouwelijke adoptanten. Helaas heeft ze teveel moeite met mannen om goed bij mannen geplaatst te kunnen worden. Dat maakt het extra moeilijk een passend thuis te vinden. ​Met 36cm maar een klein hondje maar met 12 kilo toch weer vergelijkbaar aan een middelmaatje als Freek.​Van Debbie als dank nog een grappig bordje gehad dat nu mijn oprithek siert. Verder lekkere cake die al op is, lekkers voor de honden en daarnaast een bijdrage voor het opvanghonden potje. Heel blij mee.

"sunny side up" Lydia

Verder stichting Esperanza ook blij want de mei actie bracht euro 1115 op. En daarboven op dus de euro 250 bonus. Dus de rekeningen kunnen eerdaags weer betaald. Tevens een uitnodiging om met de kerst weer mee te mogen doen. Sowieso mag men natuurlijk het hele jaar door doneren, de stichting heeft een anbi status. ​Afgelopen dagen druk in de kas bezig geweest. Stijve knietjes maar blij met het resultaat. Nu wachten op mogelijke oogst.  Buiten de kas veel bloemen maar ook heel veel slakken. Net weer de nodige van de rabarber afgeplukt. Zaailingen in de bakken zetten heeft nu geen zin. Die zijn in 1 nacht opgevreten. Hoe mooi en zeker ook nuttig slakken kunnen zijn..... ik krijg bijna een slakkentrauma van de hoeveelheid grote naaktslakken dit jaar. En tijdens mijn slakkenrondje in de avond ben ik zelf muggenvoer. Soms is mijn leven echt zwaar 😟

Geen opmerkingen:

Een reactie posten