zaterdag 11 februari 2023

Rebecca oefent landelijk aan de lijn.

Rebecca is zo een schatje. Ligt goed in de roedel en is naar mij aanhankelijk. Toch heeft ze in al die maanden slechts 1 reactie gehad. Ze is een projectje als het gaat om het aan de lijn leren lopenen. Vandaag voor het eerst mee naar achter naar fietspad in de hoop dat ze misschien aan een lange lijn kon lopen en door meer bewegingsvrijheid beter mee kon lopen. Echter dat bleek toch nog een stap te ver en ze heeft drie dubbel gezekerd mee gelopen. Toch deed ze het niet slecht. Ze snuffelde hier en daar en hoewel ze niet zal plassen of snoep aan zal nemen liep ze redelijk mee. Toen ze echter halverwege de ganzen hoorde vond ze het spannend en stagneerde het en ben ik rustig terug gelopen. Geen fietsers op het fietspad dus echt een heel rustig beginnetje voor haar met de hulp van Sereno. Die vond het maar een kort stukkie maar dat heb ik goed gemaakt met het super lekkere snoep wat ik mee had voor Rebecca maar die te spannend vond om aan te nemen. Ook de auto vindt Rebecca nog erg eng maar bij thuiskomst bleek ze de snoepjes die ik in haar benchje gelegd had wel opgegeten te hebben. Maar omdat elke vreemde omgeving zo spannend is voor haar associeert ze het auto rijden nog niet met leuke dingen gaan doen. Ze zoekt echt geduldige baasjes die een andere hond reeds hebben maar liever geen heel grote roedel want dan sneeuwt ze weer onder.​Ze kan hier super leuk spelen met Freek trouwens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten