zaterdag 24 augustus 2024

Kito en Zani

Het is alweer een jaar geleden dat het vrouwtje van Kito en Zani is overleden in de wetenschap dat ze veilig hier zijn.​Kito staat niet ter adoptie maar dankzij sponsering van Attje zijn de meeste kosten voor hem gelukkig gedekt. Vorige week nog weer voer voor hem besteld. Afgelopen maandag toen ik thuis kwam met Brown en Lydia uit Roden kwamen net de adoptanten van Pokemon langs. Ik kreeg een bosje bloemen en een donatie zodat ik kuipjes natvoer voor Brown en Lydia kan kopen om hun medicatie in te doen. Zani haar bloed uitslagen zijn inmiddels binnen. Maar die zijn allemaal binnen de grenzen. Geen nier of leverproblemen dus. Op internet had ik wat gelezen over meer drinken (en dus ook plassen) na voerwisseling van krokante brok naar geperste brok. Omdat het voer van Lydia en Zani op was had ik ze over gezet op een geperste senioren brok die ik gekregen had. Zou het uitmaken? Toch maar gestopt. Ik had nog een ongeopende zak joint mobility brok van Sereno en die voor ze gepakt. En verdraaid, ik snap niet hoe het uit kan maken, maar ze drinken minder. Zeker Zani. Helaas neemt het niet het probleem weg dat Zani af en toe in haar slaap haar plasje laat lopen, net als Lydia. Ouderdomsincontinentie. Komende week nog maar een keertje overleggen met de dierenarts of medicatie zinvol is voor Zani. Helaas voor Lydia vermoedelijk geen optie vanwege het niet samen kunnen met haar hartmedicatie. 
Met meerdere honden die ongelukjes hebben draaien de wasmachine en droger over uren. Helaas heeft de wasmachine kuren en software problemen die ik een paar jaar terug ook had. Toen onder garantie gemaakt maar die garantie is allang verlopen. De droger maakte steeds een raar geluid en lekte en droogt de was niet meer en heb ik een week geleden definitief overleden verklaart. Tijd om nieuwe apparaten te kopen en energie om uit te zoeken welke het beste keuze zijn heb ik nog niet gehad. Komende week nog druk maar hopelijk kan ik toch snel achter nieuw witgoed aan gaan. Ondertussen dus steeds de was buiten hangen wat niet meevalt want telkens als het bijna droog is dan komen er prompt een paar regenspetjes. Hopelijk is het morgen droog weer want vanavond bij het maaien van de boomgaard kwamen er meer dan een paar spetjes en ik was door en door nat. Dus nu weer wasmachine vol nat goed van mezelf. Zo blijven we bezig💧.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten