vrijdag 23 augustus 2024

Juci te logeren

Vorige week zaterdag kwamen Debbie en Marijke helpen. Ze hebben op het veldje alle boompjesopschot en brandnetels verwijderd zodat ik weer vlak bij het hek kan komen om te maaien en om gevallen eikels over het hek te scheppen. Bak was zat na afloop meer dan vol. Verder is het straatje bij huis gewied tot de garage. Naast dat het er weer netter uit ziet voorkomt het dat Zani steeds direct bij de deur plast wat onderhand een urine geur gaf. Ook wist Marijke het grootste deel van het rottige gras onder het hek te verwijderen. Dit is een grasspriet die de honden graag eten maar die erg bij honden in de keel blijft steken en nare grasaren kan produceren. Helaas eentje met rottige wortels onder de stenen en daardoor lastig weg te krijgen is. Door de regen zie ik de eerste sprietjes al weer boven de grond komen maar ik hoop dat ik het nu een beetje kan intomen. Over bloeiende grasaren geen zorgen meer dit jaar in ieder geval en dat is een opluchting.  Het is nog niet klaar dus Lydia kan nog even in het koele onkruid liggen😄. Als tegenprestatie pas ik weer een weekje op Juci. De arme muis vindt dat weer zo moeilijk al hebben we allemaal het beste met haar voor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten