vrijdag 28 maart 2014

trots op Plien en Pleun

Net Max in bench met wat voer (had ie zo op dus hij vond het maar niks) en even weer wandelen met Pleun. Nuja wandelen..... we lopen naar een grote kei bij de buren en kijken daar naar de weg. Het lopen gaat met ups en downs. Soms loopt ze mee en soms wil ze terug naar huis vluchten. Maar niet meer plat liggen en waar ik zo blij om ben is dat toen ik op de steen ging zitten ze direct bij mij kwam om samen te kijken. Ze heeft nu een normale hartslag wat voor mij aangeeft dat ze nu begrijpt dat ze er niet alleen voor staat maar steun kan zoeken. Er is nog vluchtgedrag maar het is al zoveel beter dat ik hoop dat ik eerdaags Whoopi er bij mee kan nemen en dat ze door Whoopi echt zal gaan lopen.
Na 5 minuten omgewisseld voor Plien. Die loopt super makkelijk mee maar die had ik naast haar tuig ook een halsband omgedaan met lijn er aan. Even bokken en in lijn bijten en toen dacht ze nuja zal wel en liep prachtig blij mee. Klein stuk maar gelopen, gewoon een paar huizen langs en toen terug langs de vaartkant. Daar de tuiglijn af en enkel aan halsband. Best spannend maar ze liep even vrolijk en makkelijk weer mee terug. Haar toekomstige baasjes zullen het aan de lijn lopen uiteraard in de nieuwe omgeving weer moeten opbouwen maar ik verwacht dat ze het snel genoeg zal oppikken. Ze heeft nu een goede basis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten