maandag 3 maart 2014

Ik eindigde Februari buiten adem......

Februari was natuurlijk een mooie maand met gouden mandjes voor Milly en Tommie. Met beide gelukshonden gaat het heel goed.
Maar toch was de laatste week van februari voor mij een beetje een rotweek in de zin dat alles anders liep dan ik dacht, hoopte en gepland had en veel onverwachte zaken waardoor ik totaal mijn dagritme niet kon vinden.
Heel veel reacties voor Sereno maar geen gouden mandje voor hem en ook niet eens dat een andere hond daardoor bemiddeld is.
Dat laatste viel erg tegen want ik dacht dat zeker een hond als Rizas dan wel zicht zou hebben op een huisje.
Dan zou Rosita gehaald. De adoptante verheugde zich zo. Maar totaal onverwacht kreeg ze slecht nieuws van het ziekenhuis dat ze verdachte plekken had en in plaats van Rosita te halen mochten ze naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. En voor komende weken staat de agenda volgepland met onderzoeken en operaties. Hopelijk valt het allemaal mee maar Rosita adopteren is gewoon nu geen optie dus vrijdag meteen foto's gemaakt en zaterdag is ze op de website gezet. Hopelijk brengt de maand Maart beter nieuws voor je Thea!
Dan vrijdag plots bericht dat het vrouwtje van Tino al een tijdje niet meer in staat was voor hem te zorgen. Haar dochter heeft hem uiteindelijk meegenomen en had Tino al een paar weken in haar woning maar Tino kan niet met katten en ze werkt ook een paar hele dagen en Tino houden was geen optie. Terug naar haar moeder kon ook niet meer want haar moeder is niet meer in staat om met hem te wandelen.
Daarom is Tino zondag hier teruggebracht voor herplaatsing. Verdrietig want hij had de harten van de familie gewonnen.
Tino leek het hier te herkennen en was vrolijk en herkende duidelijk de 4 kleine hondjes van mij en voelde zich gelukkig vlot thuis.
Door gebrek aan beweging en alles toegstopt krijgen aan menseneten is hij erg dik geworden. De dochter was al langs dierenarts geweest ivm kale plekken en hij heeft ook antibiotica gehad. De huidplekken zijn goed hersteld. Ik heb Tino hier zondagavond meteen ontwormd en in antitekenmiddel gezet net als rest roedel want het is begin nieuwe maand. En vandaag meteen een afspraak met de dierenarts gemaakt en ik ga morgen met hem naar de dierenarts voor controle.
Vrijdag trouwens meteen ook Raphael met bandana op de kiek gezet maar hij vond die bandana bijna net zo erg als een jas en ging heel zielig kijken. Toch een paar leuke foto's
Ook van Sara leuke foto's met bandana gemaakt.
Nu maar hopen dat de maand maart goed mag beginnen met lieve adoptanten opdat het een beetje doorstroomt. Rosita heeft in ieder geval interesse dus wie weet mag ze alsnog snel door.
Ook voor Sereno 2 nagekomen reacties dus toch weer een beetje hoop.
Tino heeft lekker geslapen en deze knuffel is de dag in ieder geval vrolijk begonnen.

1 opmerking:

  1. Tjongejonge....dat is een vat vol met van alles zo Maureen. Triest voor Rosita en Tino (maar natuurlijk ook voor al die baasjes - sterkte voor hun).
    Toch denk ik dat alles wel op zijn pootjes terecht komt want het zijn allemaal ware knuffels. En ik verwacht een vroeg voorjaar wat nieuwe baasjes wel es vlot(ter) over de streep kan trekken met gouden mandjes.
    Komt tijd komt raad. Gelukkig voelt de roedel zich goed dus optimistisch blijven meid.
    Heel veel hondenaaitjes en groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen