dinsdag 14 mei 2013

rommelig dagje

Vanochtend geen ontbijt voor Moos. Meeste honden vinden dat vreselijk maar hoewel Moos vreemd opkeek maakt hij er niet zo een probleem van gelukkig. Hij mocht namelijk vandaag naar de dierenarts. Hij had namelijk erg veel tandsteen en tandplak en hoewel het met kauwen vooruit ging moest er toch wat aangedaan. Meteen naar de plekken op zijn huid laten kijken maar daar hoef ik me niet druk om te maken gelukkig. Ik heb al het vermoeden dat hij op bepaalde zachte snoep reageert dus dat krijgt ie gewoon niet meer. Moos gedroeg zich voorbeeldig en ze konden hem makkelijk direct in bloedvat prikken en hij was zo in slaap. Ik vond hem zo schraal en hij at vrij slecht maar gelukkig bleek hij toch al aangekomen te zijn.

Terug naar huis voor de wekelijkse schoonmaak en tegen het middaguur kwamen Rafa en Niki. Ik liep net met Sereno buiten en meteen gelegenheid aangepakt om Michiel even een stukje door de tuin te laten lopen met Sereno. Dat had ik gister ook al bij mijn vader gedaan. Sereno heeft namelijk nu de neiging om te gaan blaffen en doordat hij aangelijnd is en een tuig heeft waar hij niet uit kan, loopt hij volgzaam achter de persoon aan. Erna losgelaten en mede omdat hij andere honden leuk vindt was hij daardoor redelijk goed relaxed rond Dirkje en Michiel en heeft hij niet geblaft. Hoewel je veel honden juist met rust moet laten en zelf moet laten komen, is het bij Sereno dat ik het gevoel heb dat hij niet de kans mag krijgen teveel in het vlucht en blaf gedrag te gaan geraken vandaar deze afwijkende keuze.
Sereno vond het geweldig 2 hondjes erbij en bleef maar Niki en Rafa uitnodigen tot spel maar die vinden hem ook al een maatje te groot. Arme Sereno. Rafa wilde wel met Buddy spelen:
Vroeg in de middag mocht ik Moos weer ophalen. Ach arm wat krijg je dan een oud dronken manneke mee. Tanden echter prachtig schoon en gelukkig hoefde er niets getrokken. We zijn gaan rusten en toen ik opstond was daar een blij dansende Moos die lekker bijgeslapen was en er weer zin in had.
Waar ik helemaal blij mee ben is dat hij zo heerlijk heeft gegeten. Niet op het filmpje te zien maar ervoor stond hij echt kwispelend te eten en dat had ik hem nog niet zien doen.

Hanke ontzettend bedankt dat je deze tandartsbeurt hebt willen sponseren. Ik geloof dat Moos er erg blij mee is. 

3 opmerkingen:

  1. Fijn om te zien! Liefs, Hanke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet ik ook wel zeker...dat het eten achteraf dan DUBBEL lekker smaakt...he Moos? Groetjes/aai Wout

    BeantwoordenVerwijderen