maandag 23 juli 2012

Nou het kan inene verkeren hoor

Vanochtend nog intens zielig en rillen en treurig erbij liggen en dan laatste uur voor vertrek inene levendiger. Nog even plassen/poepen voor vertrek in de tuin en ze komt zonder aanmoediging mee terwijl ik haar anders moest halen en als ik de hondjes wegstop wringt ze zich ertussen om ook een snoepje te krijgen.

Ik pak de lijn en ze is super blij van hoera uit. Loopt vrolijk mee naar de garage en als ik de autoklep open springt ze er met haar blinde kop vol in aan de bench kant alleen was daar de deur nog van dicht. Ai. maar dat voor een hond die het hele weekend geen laag mandje in kon stappen zonder veel zuchten en steunen en die bij het aanhalen bleef zitten en nog geen pootje omhoog kreeg. Dan verwacht je niet dat ze inene een hoge auto in wil springen. Ze leek ook inene veel minder dik. Bij dierenarts aangekomen springt ze zelf wel even die auto uit voor ik haar kan tillen en loopt blij kwispelend mee naar binnen. Sta ik daar van ze was echt het hele weekend intens zielig hoor. Pfff, nou daar konden ze dus niets van zien. Voelde me echt in mijn hemd gezet door Zinnia.

Op de tafel getild en dierenarts was heel tevreden over haar buikwond. Buik voelde soepel. Dikte viel wel mee inmiddels. Wel had ze wat koorts en ze heeft een extra prik tegen de pijn gehad en de rest van de week pijnstilling mee. Verder antibiotica. Weer op de grond en super vrolijk en opgewekt gewoon zoals Zinnia kan zijn rondlopen en tot mijn stomme verbazing gewoon tegen de aanrecht van de behandelkamer opstaan omdat daar de snoepjespot open staat. Ik voel me echt een beetje genept door haar maar het is heerlijk om haar na al die dagen zorgen inene weer zo vrolijk en goedgehumeurd Zinnia te zien zijn.

Maar goed het valt inene alles mee en Zinnia kijkt echt zo intens tevreden van dat heb ik toch mooi maar even meegepikt al die aandacht en knuffels. Inmiddels heeft ze weer geplast en lijkt ze weer minder opgezwollen. Dat dat zo gauw kan verkeren. Maar goed liever dit dan een zieke hond die een vochtdrain moet krijgen of zo. Hopelijk doen de medicijnen van de week de rest en blijft ze zo vrolijk en zal ze verder opknappen.

1 opmerking: