zaterdag 7 juli 2012

rommelige dagen

Donderdag en vrijdag op gordijnenjacht geweest voor de huiskamer en de keuken en gister is alles besteld. Over drie weken zal het uiterlijk klaar zijn en ik kijk er ontzettend naar uit. Komende weken de gordijnrails en ramen schoonmaken opdat het er weer keurig uit zal zien.
Vandaag ben ik met Ozzy naar KC Hoogeveen geweest. Daar was een rashondenkeuring wat ik altijd leuk vind. Prachtige honden met prachtig gangwerk gezien. Er stond ook een Pyrenee langs de kant nog te wachten. 11 jaar oud maar nog prachtig. Die was nog lang niet aan de beurt. Ozzy even overgedragen aan de mevrouw en lekker knuffelen want Pyreneese Berghonden dat is nu eenmaal mijn ras.

Ozzy meenemen was een bewuste keus. In april heb ik heel veel met hem gewerkt om hem van alles te leren opdat hij beter adopteerbaar zou zijn. Daarna zat ik echter met de ene herplaatser na de andere en je wilt niet dat Ozzy terugvalt omdat hij opnieuw te weinig ziet. Gelukkig was dit geen enkel probleem. Springt blij in de auto, geen kik onderweg. Loopt gezellig mee het veld op om dan even te slikken want he daar waren wel erg veel honden en mensen. Even met snoep en wat zit en pootjes. Die laatste kwamen maar half want wat was er veel te zien. Met lage staart een rondje gelopen en hier en daar gepraat en gaande weg ontspande hij en de volgende rondes liep hij ontspannen mee, vaak met staart in krul niet uit opwinding of dominantie maar uit opgewektheid omdat hij het leuk en gezellig vond. Hamburger gekocht en natuurlijk gedeeld. Kijk daar scoor je zeker punten mee bij Ozzy :)
Na weer een rondje kwamen we Rex de hovawart en zijn baasjes tegen. Rex is een vriendje van Bieke van vroeger toen ik haar nog showde. Aardige mensen en even bijgepraat en hun nieuwe 2e hond bewondert. Rex kan soms stoer doen naar reuen. Met Ozzy had hij geen moeite maar op een andere hond reageerde hij wel. Ozzy keek alleen maar en reageerde niet. Na nog een rondje lopen zaten we nog even bij de picknicktafel van het terras en Rex kwam toevallig weer voorbij en had een grote mond naar 2 labradors en die meneer nam snel zijn geschrokken honden mee langs mij en Ozzy om de kantine in te gaan. Op dat moment opende Ozzy ook zijn bek om er nog even wat bovenop te doen. Het is het enige minpuntje van die hele ochtend. Spannende nieuwe omgeving is dus geen probleem als je zorgt voor stabilteit en hem vertelt wat te doen (zit) maar op moment dat hij dus schrik van mensen en honden zag en benadering en dus even die stabiliteit mist krijg je nog reactie. Niet ernstig, geeft wel aan dat een goede stabiele baas belangrijk zal zijn. Op het veld waren kinderen aan het rennen en spelen met een voetbal en op het terras kwam een klein meisje naar ons toe en vroeg wat en daar heeft Ozzy geen enkel probleem mee. Kinderen zullen dus op zich geen enkel probleem zijn maar vanwege de stabiliteit zie ik hem liever bij een gezin zonder jonge kinderen. Ozzy reageert ook als mensen bang van hem zijn. En zijn uiterlijk imponeert nu eenmaal gauw. Echter op een hondenshow zijn volwassenen noch kinderen bang en dan zie je dat Ozzy dat meteen goed oppikt en zich super gedraagt.

Al met al hadden Ozzy en ik een leuke ochtend en ben ik beretrots op hoever dit manneke is gekomen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten