zaterdag 15 juli 2023

Vainilla naar de dierenarts

​Vainilla gaat graag mee wandelen. Is speels en vrolijk. Maar ze ligt veel. Met spelen, als ze wil snuffelen tijdens de wandeling, ze eet liggend. Ze springt vrolijk in de stoel maar ploft dan direct neer. Maar kan weer even enthousiast overeind komen. Dus op de video zie je ook een sprankelend actief jong hondje. Toch vond ik haar wel vaak liggen. Op zich met de hitte was het koele gras voor veel honden heerlijk liggen en rollen. Maar met koeler weer bleef ze het doen. Nu heb ik natuurlijk vaak genoeg dat honden hier met een slechte conditie komen. Gelukkig gaan ze vaak snel vooruit. Hoewel Vainilla niet direct blauw aanloopt (mijn hondje Phuc kon echt blauw en grauw worden) en niet benauwd lijkt, zag ik soms met wandelen toch dat tongetje iets blauw worden. Ik kreeg steeds meer het gevoel dat dat hartruisje waarmee ze bekend was vanuit Spanje toch wat ernstiger kon zijn dan gedacht. Of zag ik spoken en was het gedrag of iets heel anders zoals gewrichten of toch gewoon geduld en verder conditie opbouwen?In overleg met Esperanza toch maar naar dierenarts voor hart echo. Bij het beluisteren in de behandelkamer was meteen al duidelijk dat ze geen lichte maar een zware hartruis had en dat haar hartslag laag was met 60. Aangezien het voor Vainilla spannend was zo in een vreemde omgeving, zou je dat niet zo laag verwachten. Voor dierenarts ook wel reden om verder te kijken dus blij dat ik de afspraak voor de echo gemaakt had bij de hoofdvestiging. Vainilla was super braaf tijdens de echo. Dierenarts zag een verdikking en 1 kamer was wat klein en de spiersamentrekking ging duidelijk niet helemaal zoals het moet. Dus wel degelijk een hart probleem. Helaas niet eentje die zo te fiksen is.  Weer een dierenarts rekening voor Esperanza (donaties hiervoor blijven meer dan welkom), plus weer een hond die minder aantrekkelijk is voor adoptie, maar voor Vainilla ben ik erg blij dat ze weg is uit de Spaanse hitte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten