zaterdag 27 juli 2013

noodweer

Vanmorgen wilde ik weer eens kijken of Gizmo met de pijnstilling wel mee kan in de auto. Maar Gizmo vindt het te zwaar om met zijn slechte rug en achterpoten in de auto te klimmen. Voor ritjes naar dierenarts maakt het niet uit; dan laten we dierenarts als dat nodig is wel naar Gizmo toe komen. Maar ik had gehoopt dat hij lekker mee kon naar losloopgebiedjes. Gizmo heeft echter zo iets van ik kom van een flat en dat losloopgebied hier direct achter huis dat tuin heet dat bevalt me prima en met een aangelijnde wandeling langs de vaart of door het bos hier tegenover ben ik ook tevreden. Ik gun hem meer maar als Gizmo er tevreden mee is dan laten we het zo. Als hij maar gelukkig is.
Wel met Raphael en de strobaaltjes met de auto weg geweest voor een wandeling. Raphael gaat graag mee met de auto en geniet van elke wandeling. Raphael aan de lijn want er zijn daar voor hem teveel prikkels om te gaan jagen.
Daarna langs de vaart met Gizmo en Sereno. Dat viel niet mee voor Sereno en ik kon niet goed filmen omdat ik moest voorkomen dat Sereno zich in zijn lijnen stapte of ze tegen de rug van Gizmo aankwamen. Sereno vond het duidelijk wennen zo dicht met een andere hond te lopen en liep Gizmo wat in de weg. Maar je merkt ook dat hij de rust van Gizmo overneemt wat betreft mensen die volop op straat en in de boten aanwezig waren.

Tja en toen werd het middag en barstte er een zware regenbui los. Kijk maar naar de movie "DIE HARD" met 1 dappere dodo (of zou ie gewoon wat seniel aan het worden zijn?):
Het was ook ongetwijfeld verfrissend om in die bui te staan. Inmiddels is er ook wat onweer. Dat vinden sommige honden minder maar hopelijk wordt het dan wat minder benauwd en wat minder warm.

1 opmerking:

  1. Hier ook flinke stortbui zaterdagmiddag (en nacht van zaterdag op zondag) maar gelukkig geen hond die in de war raakt van onweer (verrassend toch wel). Maar madam moet niks van nattigheid hebben dus die bij jou is een plaatje zo. Groetjes en aaitjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen