donderdag 18 juli 2013

extra handen

Vanmiddag kwamen Dirkje en Michiel langs. Ze hadden een donatie van voer gehad en omdat er nu geen transporten naar buitenland zijn, was het voor de opvanghonden hier. Een zak hyper allergeen, een zak gewoon volwassen voer en een zak senioren voer. Puppyvoer heb ik zelf nog diverse zakken dus ik ben weer uigebreid voorzien voor als mijn voer op is of er nieuwe opvangers komen. Ik ben er erg blij mee want de opvangers eten vaak heel verschillend voer.

Maandag had mijn moeder mij al geholpen met wandelen zodat elk van de hondjes aan de beurt kwam en vandaag deden Michiel en Dirkje hetzelfde. Het was erg warm dus we zijn naar het bos gegaan. Helaas lukte het niet om in het bos foto's te maken of te filmen. In het bos stond trouwens een licht briesje en we hebben 2 heerlijke wandelingen gemaakt.
Eerst een hele lange wandeling met Rafa en Niki (de eigen hondjes), Raphael, Moos en natuurlijk de Esperanza hondjes Buddy en Granola. Ze konden goed zien hoeveel Buddy en Granola hier geleerd hebben. Daarna een wat kortere wandeling gemaakt met Gizmo, Sereno en Mamba, Phuc en Whoopi. Voor Gizmo lang zat maar ook voor mijn eigen drietal die best lange wandelingen gewend zijn was het lang zat omdat het warm was en we zijn ook behalve door een stuk van het bos terug door de woonwijk gelopen als extra oefening voor Sereno. Michiel en Dirkje hebben Sereno een paar keer gezien en ze vonden het verschil zo overduidelijk. Sereno deed ook super zijn best en gloeide van trots van al die complimentjes die hij kreeg omdat hij het zo super de super deed.

1 opmerking:

  1. Die complimenten voor Sereno waren gemeend! Hij kijkt al veel opener naar de wereld met al die mensen en auto's en andere honden. Trouwens, ook Granola straalt meer rust uit en Buddy deed het gewoon super. Hij snapte precies wat hij moest doen (naar achter , naar links etc.), als de lijnen weer eens even door elkaar waren geraakt.
    Dus alle complimenten voor baasje Maureen die dit allemaal heeft weten op te bouwen!
    Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen