maandag 21 oktober 2019

eindelijk wat positiefs

Vandaag met Abe weer naar dierenarts en dit keer was de wond in zijn zooltje zo goed dicht dat het verband er af mag blijven. Wel twee nare drukplekken opzij van zijn poot waar hij last van heeft dus nog doorgaan met de pijnstilling en weer nieuwe antibiotica voor deze wondjes. Verder moet de poot droog blijven maar hij mag in huis wel meer gaan bewegen. Ook nog niet zo simpel want als de andere 15 buiten geweest zijn is het binnen weer nat en dan hebben we het nog niet eens over dat er in huis geplast worden en waterbakken worden omgegooid of drinkgewoontes die zodanig zijn dat er na het drinken nog een heel druppelspoor in huis loopt. Dus Abe los is nog steeds als roedel grotendeels vast zit en ik even alles heb kunnen schoonmaken/drogen.
Kap nog om en wandelen mag dus nog niet maar voor Abe al zo fijn dat hij geen verband meer om hoeft. En voor mij ook fijn want twee keer in de week naar de dierenarts voor verbandwissel, betekent ook twee keer in de week Pirate die de boel sloopt omdat hij nu eenmaal drommels goed door heeft dat ik met een andere hond weg ben. En een oude demente Whoopi die overstuur is omdat ze voor haar eigen veiligheid in de bench moet ipv los te lopen.
Pirate blijft dus hoogst urgent voor een huisje maar ik ben al blij dat er een klein lichtpuntje nu weer is na al dat geklaag van mij. Pirate heeft vandaag zijn laatste antibiotica gehad. Geen kap maar hij blijft er vanaf en het lijkt goed te genezen maar wel een nieuw wondje bovenop dus ik moet het nog even goed in de gaten blijven houden.
Ook nog goed nieuws uit Hongarije. Polly heeft al directe adoptanten in Duitsland gevonden. Hoe welkom Polly hier ook was het zou nog wel lange tijd kunnen gaan duren eer ze zou kunnen komen en nu kan ze volgende maand direct door naar adoptanten en dat is voor Polly en natuurlijk voor Ingrid en Peter enkel fijner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten