woensdag 26 juni 2019

zorgen om Gorriona

Was ik zondag en maandagochtend nog optimistisch hoe goed het met Gorriona ging, zat ik een dag later bij de dierenarts voor overleg omdat ze maandag middag weer epilepsie aanvallen kreeg, met vervolg in avond, nacht en ochtend. Totaal 8 aanvallen in minder dan een dag tijd. Het is duidelijk dat de Pexion bij Gorriona niet werkt. Plus dat na verhoging ze ook echt alle bijwerkingen van de bijsluiter zo een beetje had wat ook zo sneu was. Ook al kan de dosering nog iets omhoog er had toch al iets effect moeten zijn. In ieder geval meer effect dan slechts 1 dag winst en zeker niet de clusters die toenemen. Gelukkig zijn de zichtbare aanvallen gestopt maar af en toe lijkt ze even toch terug te vallen en bv mij, de andere honden en de omgeving even niet te herkennen of in ieder geval het niet helemaal te kunnen plaatsen. Gelukkig lijkt ze Fenna en Shelby met wie ze vanaf februari in het asiel zat vaak wel snel te herkennen en dat geeft haar vertrouwen. Dus hoewel ik baal dat er geen zicht is op plaatsing van enig opvanghond hier en er maar eens per week zowiezo een reactie is voor een hond, ben ik nu even toch blij dat Shelby en Fenna er nog waren. Zeker nu Gorriona nog duidelijk aan het herstellen is. Ze wil duidelijk niet op haar kopje geaaid dus vermoedelijk flink hoofdpijn. Zowiezo zal ze flink beurs zijn al probeer ik te voorkomen dat ze zich kan bezeren tijdens een aanval. Ze kan even niet kauwen (door de krampen, tongbijten, schudden, ed is kauwen pijnlijk) en het natvoer en worst dat ik speciaal voor haar gekocht had om de medicatie steeds in te stoppen was precies op. Echter omdat de medicatie een hongergevoel aanwakkert lust ze nu inene wel vers vleesvoeding. Zo heeft elk nadeel weer een voordeel want daar zitten geen toevoegingen in en kan ik makkelijk de medicatie in geven en kan ze zo naar binnen slurpen. Ze eet het met smaak op. Afgelopen nacht bij controle sliep ze op een verkrampte manier dat je toch denkt misschien een mini aanvalletje die niet zichtbaar door zet. Kortom een hoop onweer nog in het kopje van dit arme meisje. Nu dus op de Phenoral/ fenobarbital. Slechter voor nieren en lever maar hopelijk werkt het en krijgt ze kwaliteit van leven want zoals maandag op dinsdag dat is geen doen voor het meisje. Gelukkig kan de Pexion cold turkey gestopt en kon ik meteen met de nieuwe medicatie beginnen. Het gaat echter zeker 2 weken duren eer haar bloedspiegel op peil is en het gaat werken en het is niet moeilijk om te berekenen dat ze voor die tijd dus aanvallen weer zal krijgen. Hier heb ik echter een soort valiumspuiten meegekregen die ik anaal kan inbrengen waarmee ik bij een aanval hopelijk een clustering van vervolg aanvallen kan voorkomen en haar dus door de komende 2 weken heen loods tot de andere medicatie hopelijk gaat werken. Het zullen weer spannende weken worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten