vrijdag 31 mei 2019

druk bezig met de moestuin

Druk bezig geweest in de moestuin. In de achterste bak hebben de sierplanten het vorig jaar door de droogte niet gered. En het zevenblad wel.Nu alles met de hand doorzocht en strengen vol zevenbladwortels gewied. De groene container vol.De bak leeg. Van de nood maar een deugd maken. Het is nu een mooie gelegenheid om de moestuin uit te gaan breiden met deze bak. Ik heb de oude vriezer van mijn ouders erbij en hoop op een mooie oogst. Zelf telen geeft ze zekerheid van onbespoten groentes en het zal financieel ook zeker gaan schelen want ik schrik van mijn wekelijke boodschappen uitgaves dit jaar door alle prijsverhogingen. Maar wil wel gezond blijven eten. Wat er in gaat? Dat weet ik zelf nog niet. Morgen kijken op de open dag bij de Groene Stap een dorp verder waar ze mogelijk ook wat zaaigoed/plantjes verkopen en verder volgende week maar naar het tuincentrum. Ik heb er zin in. Pirate vindt het maar doodsaai.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten