dinsdag 5 juni 2018

Nayara en Smartie

Vandaag maar een filmpje gemaakt van Nayara los. Ze was al eerder wat heel korte stukjes los maar nu gewoon helemaal. Toch is Nayara geen hond om los te laten in een doorsnee park waar vreemde honden, mensen en andere prikkels zijn. Deze plek was heel zorgvuldig gekozen omdat ik hier niemand tegen kom. Ze had Smartie en natuurlijk mij als steun. Nayara kan toch nog heel voorzichtig zijn en soms niet komen en kan ook best aardig afstand nemen al houdt ze me goed in de gaten. Ideaal blijft nog steeds een plekje bij een stabiele kleinere hond en een wandelomgeving waar men aan rand dorp of stad woont en landelijk kan wandelen of zelfs landelijk woont.
Ik oefen met Nayara juist veel in omgevingen waar ze ook wat prikkels krijgt en dan dus aan de lijn moet blijven, maar af en toe zo lekker los dan zie ik niet alleen een veel vrolijkere Nayara; het doet ook gewoon wonderen voor het opbouwen van haar zelfvertrouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten