vrijdag 11 januari 2013

we gaan weer koude krijgen

We gaan weer koude krijgen. Vanochtend nog zon maar vanmiddag viel hier sneeuw al bleef er niets van liggen.
Druk dagje. Van alles aan het uitzoeken en regelen. Floris en Marian wipten nog langs met lekkere kluiven en lange Floris regelde ook nog even dat een kapotte traplamp vervangen werd. Je hebt wel eens van die tijden dat de ene lamp na de andere de geest geeft en dat heb ik nu. Door het sombere weer en doordat het vroeg donker is wil je wel goed verlichting hebben. Nu doet alles het weer.
Dan dierenarts gebeld. Ontlasting Bieke was ook Giardia test op los gelaten. Ik verwachtte niet dat ze dat zou hebben maar het is toch spannend want dat is namelijk heel besmettelijk. Gelukkig is dat het inderdaad niet maar ze heeft wel medicijnen nodig want ze at bijna niet meer. Nu met medicatie heeft ze weer lekker gegeten. Ze krijgt ontstekingsremmer en antibiotica en hopelijk gaat het daarmee snel helemaal over en krijg ik mijn blije vrolijke hondje weer terug.
Dan Droopy gewogen en hij is nu 14 kilo. Volgens oude info was zijn gewicht ooit 17 kilo maar ik vermoed dat hij toen te dik was want hij lijkt me nu keurig op gewicht. Wel moet hij nog spiermassa terug krijgen. Vandaag liep hij vrolijk in de zon door de tuin te huppelen en door zijn blijdschap en omdat hij ook nog eens ging rennen dacht Ziera hoera we gaan spelen........ en ze rent arme Droop zo onderste boven want tja stabiel is ie niet op zijn pootjes. Maar hij springt met gemak de auto in en wil erg graag wandelen dus dat gaat goed komen met zijn bespiering. Ik had zijn maaltijden al wat afgebouwd omdat ik pancreasdieet gaf maar nu hij de laatste dagen door de enzymen zo goed is aangekomen kan ik het verder gaan verminderen. Te beginnen met de avondmaaltijden schrappen zodat we naar verwachting de nacht kunnen doorslapen. Droopy eet met smaak maar heeft nu minder honger dus dat zal geen probleem zijn. Normaal kun je met Vers vlees met 1 maaltijd toe maar bij Pancreasproblemen wordt aangeraden het te verspreiden over 3 maaltijden dus daar richt ik me op. En de hoeveelheid zal dus drastisch minderen al kan ik me voorstellen dat hij wel meer nodig zal blijven hebben dan een gemiddelde hond van zijn gewicht omdat hij toch niet alles goed zal opnemen. Ik heb voor morgen nog gemalen pancreas en dan ga ik over op het poeder. Dat zou geen verschil moeten laten zien. Begin volgende week kan ik dan ook nog weer wat ander compleet pancreas dieet voeding gaan halen wat besteld is en verder ben ik druk een goed gevarieerd voedingsschema aan het samenstellen. Als het komende week allemaal goed gaat dan hoop ik dat ik over een week op zoek kan gaan naar een goed thuis voor hem.
Dan even Chatet die laat zien hoeveel zelfbeheersing hij heeft. Op een "Chatet nee" blijft ie keurig van mijn eten af maar bedoeling is even helemaal geen hond op tafel als ik eet. 
Tot slot nog even een lief plaatje van Ziera om het weekend verder mee te beginnen.

4 opmerkingen:

  1. Plantjes naar binnen - kachel tandje hoger en de mandjes er tegenaan - slapen maar knuffels. Groet Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn voor Droopy! Nu Bieke nog wat opknappen en wat meer belangstelling (echte dan...).
    We duimen ervoor.

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maureen,

    Hoop dat Bieke gauw opknapt. Leuke foto van chatet en het lijkt net of Ziera lacht op de foto. Groeten uit Almelo,waar het vannacht gesneeuwt heeft. Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg veel beterschap voor Bieke! Geweldig dat het zoveel beter gaat met Droopy, ze boffen maar met zo'n doggy mom!!!
    Fijne *zondag,
    liefzz van onzz
    XXXX

    BeantwoordenVerwijderen