zondag 28 juni 2026

Lieuwe gewassen

Dama wil graag spelen met Lieuwe, maar neemt iets te veel kleinere honden als Lolo en daarna Lieuwe in haar bek. Dat resulteerde in een Lieuwe die een onder gekwijlde nek en borst had met haren grijs en hard en oren in de klit. Klitten had ik zaterdag al weggeknipt en nu Dama gehaald was besloten dat even een wasbeurt met buiten snel drogen met dit warme weer zijn vacht zou doen opknappen. Lieuwe was super braaf en ik kon hem meermaals goed in de shampoo zetten en uitspoelen. Hier op foto nog nat, maar inmiddels droog, uitgekamd, glanzend en zacht! 
Vanmiddag een nieuw tuig gepast want hoera hij kon een maatje kleiner. Meteen een kort stukje gelopen om hem tijdens de TT uitstroom te observeren. Het was dit weekend Dutch TT, een jaarlijks evenement op het circuit in de buurt en op zondagmiddag als de vele bezoekende motorrijders huiswaarts gaan komt een groot deel hier door de straat voorbij. Hun uittocht is een jaarlijks buurtfeestje. Buurtbewoners zitten dan vaak met stoeltjes en barbeque aan de weg en de motorrijders groeten regelmatig ook door even te gassen. Samen met Lieuwe dus even mensjes kijken😊 Hij was de stad gewend en trok me blij mee naar de weg. We konden nauwelijks lopen want volop mensen in de kant en op de straat drie rijen dik motoren stapvoets rijdend en af en toe gassen. Maar Lieuwe was niet bang voor het lawaai en vond het doodnormaal om rakelings door motoren gepasseerd te worden. Wat een toppertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten