dinsdag 1 oktober 2024

langzitter van de week Kito

Hoewel Kito hands-on contact wat mijdt, al helemaal als het niet van hemzelf uit gaat (al kan hij soms ook heerlijk komen om geaaid te worden), is het zeker echt een herdertje die bij de roedel wil zijn en die zich ook aan mij gehecht heeft. Kito ligt dan ook vaak ergens bij me in de buurt zowel binnen als wanneer ik buiten in de tuin bezig ben. Hij kan dan echt lekker liggen te soezen. Maar kan ook kiezen voor een rustige wat verstopte plek buiten en binnen. Bij zijn vrouwtje had hij vroeger ook zo plekjes in de tuin is me verteld.Nadat er geen hondenbenches meer in de huiskamer staan en hij beter om de bank kon lopen bleek hij (ook bv in de nacht) graag achter de bank te liggen. De eerste keren was het zoeken waar hij toch was, maar het bleek duidelijk een prettige terugtrekplek voor hem en daarom kreeg hij daar een half jaar geleden een kussen. Lastige is dat als ik een foto wil maken dan verstoor ik zijn gevoel van veiligheid en staat hij direct op en is weg. Toch een paar keer geprobeerd maar resultaat was een verstoorde Kito en zijn gevoel van daar veilig liggen weg en geen goede foto's. Maar in augustus bij daglicht heb ik een keertje hem ongemerkt kunnen filmen. Freek heeft me niet verraden😅

Geen opmerkingen:

Een reactie posten