maandag 2 december 2019

Ik wou dat ik twee hondjes was dan kon ik samen spelen.....

Monique en Jeroen waren een weekje naar Spanje en hebben in de Refugio Sierra Nevada geholpen. Naast het poepscheppen hebben ze juist veel geklust. Verven, repareren en muurtjes om de jonge bomen metselen om ze enigszins tegen de honden te beschermen. Best knap dat ze zoveel gedaan hebben want telkens kwam er wel een hond hun werk onderbreken voor een knuffel. Naast knuffelen heben ze ook veel honden geobserveerd wat weer een schat aan informatie oplevert. Zo zitten er nog steeds twee pups van Paulina. Vele malen groter dan Paulina maar ontzettend lief. Wel nog hoop dat ze mogelijk naar Duitsland mogen. Anders misschien van het voorjaar als ze een jaar zijn hierheen in de opvang om ze alles te gaan leren. Indertijd durfde ik ze geen tasjes en kooien te laten boeken zodat er honden mee konden omdat er maar geen doorstroming is. Tegelijk is er zoveel vraag naar kleine hondjes die niet zoveel in de rugzak hebben. Dit reutje Timbal is pas net in het asiel dus die mocht nog niet reizen maar het zou toch wel zonde zijn niets te laten komen. Daarom vlogen ze vandaag toch twee kleintjes mee. En wat een schatjes!
Cuqui en haar maatje kwamen in het asiel toen hun baasje overleed. Ze hebben een liefdevol huisje gekend en de overgang naar het asielleven viel ze niet mee. Haar maatje mag gelukkig eerdaags naar Duitsland en Cuqui is nu lekker hier.
Kruimel Linda had ook een baasje die helemaal gek van zijn hondje was. Echter hij kon helaas niet goed meer voor haar zorgen toen hij oud werd en heeft haar met veel verdriet in het asiel afgestaan. Te klein om in de kennels te zetten en daarom zat ze veel in kantoortje en was best urgent om weg te komen. Ik kreeg echter niet 1 hondje maar 2. Want Linda is een dubbelpak. Ze wil enkel en alleen geadopteerd worden samen met haar vriendje. Haar vriendje weegt ook niet zoveel dus dat zal vast geen probleem zijn. Ik vraag me alleen af of ik haar vriendje mag wassen :)Helaas is haar knuffelhond vriendje wat te kwestbaar hier in de roedel en ligt hij toch even apart in de slaapkamer want hij lijkt me niet Binkie proof. Maar het is schattig om te zien hoeveel houvast ze aan het knuffeltje heeft. Dus Linda gaat enkel ter adoptie samen met haar knuffelhondje!
 Nu is de naam Cuqui naast Whoopi al niet echt handig maar ja Whoopi is toch aardig doof. Maar twee Linda's in huis is echt te verwarrend. Hoewel opvanghondje Linda al 10 jaar is en deze naam bij haar vorige baasje had wordt ze hier om praktische redenen toch maar omgedoopt in Lizzy. Morgen ze verder observeren en hopelijk is het droog voor wat eerste foto's. Ik heb de nodige reacties gehad voor Xavi waar misschien Cuqui of Lizzy kunnen passen dus ik hoop na wat eerste observatie nog wat mensen te kunnen mailen en anders ze snel ter adoptie te zetten want ik weet ook dat heel veel mensen mijn blogsite zelf in de gaten houden tot er kleine hondjes in de opvang komen hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten