zondag 8 december 2019

Cuqui en Lizzy

Met de dametjes gaat het prima. Vooraf al belangstellenden voor beide dametjes maar dat is geen adoptie geworden. Lizzy vindt het super gezellig een stukje langs de straat te lopen maar tot het fietsbruggetje is al prima. Voor 1 stap van mij moet zij er 10 zetten.Ze heeft echt een parmantig loopje maar met 20 minuten zijn we weer thuis dus meer uitlaten dan wandelen maar in dit geval een hondje die een blokje om prima zal vinden. Er zijn aanvragen bij een ander hondje maar op dit moment willen we eerst kijken of we een huisje als hond alleen kunnen vinden waar ze lekker vertroeteld wordt door haar baasje. Voor Cuqui was ook vooraf belangstelling maar meneer had net voor haar aankomst een tia gehad en deze maand is het gewoon voor deze mensen niet reƫel om een hondje erbij te adopteren. Nu had ik verschillende andere belangstellenden voor kleine honden maar Cuqui is met 40cm weer net te groot voor wat deze mensen zoeken en sommige hebben inmiddels al elders een hondje gevonden, dus ook voor Cuqui gaan we verde zoeken en ze staat nu ter adoptie.Cuqui heeft heel lichtvoetig gangwerk en mag ook graag rennen in de tuin al weet ze nog niet goed wat te doen als de andere honden dan speels reageren en mee rennen. Met 7 jaar zullen veel mensen haar als oud bestempelen maar dit is echt geen senior maar een hondje die naar mijn inschatting lekker gewoon een uur kan wandelen en die van plan is er nog 7 jaar aan te plakken. Wandelen kan helaas niet door Pirate, maar ze komt over als een actief hondje. Wel snap ik waarom ze triest was in het asiel want ze is zo op me gericht. Kent haar naam goed en 1 keer roepen en ze komt aangerend en in huis meest ergens aan mijn voeten in een mandje.
Enerzijds zijn dit beide zulke heerlijke leuke hondjes dat ik me niet kan voorstellen dat ze niet snel plaatsen. Anderzijds is dit zo een raar jaar dat het afwachten toch zal zijn. Heel verschillende karaktertjes maar wat een dotjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten