zaterdag 9 november 2019

Mr Monti is naar Drachten

Vorige week zondag waren mijn ouders 60 jaar getrouwd en dat werd gevierd en dat betekende dat ik overdag een aantal uren weg was. Gelukkig had ik twee maanden ervoor Mieneke al gepolst dat mocht Pirate niet geplaatst zijn of zij op Pirate kon passen en dat wilde ze inderdaad. Daar was ik super blij om want anders had ik gewoon niet goed erheen gekund. Pirate vond het wat vreemd maar wel gezellig en deed het prima met hun honden en had genoten van het wandelen en was braaf geweest. Weer thuis had hij wel dat hij me weer erg volgde en met rusten en slapen toch telkens voor het slaapkamer hek stond te checken of ik er wel was. Inmiddels slaapt hij gelukkig weer goed de nacht door.
Nu had Mr Monti inene in de week ervoor een terug geval gekregen. Vermoedelijk zat hij in een puber periode want op straat wat onzeker inene en in bench kleden verscheuren en zelfs in bench geplast. Hij blafte veel in de bench en dat stak de andere honden aan. Dus ik zag er een beetje tegenop om hem urenlang alleen te laten. Nu wist ik dat Janna Mr Monti super leuk vindt dus haar op laatste moment gepolst of ze misschien er zondag was en op hem wilde passen. Dat kon en wilde ze dus zo kwam het dat mr Monti ook een dagje uit had. Hij kwam blij weer terug en omdat het etenstijd was dook hij zo zijn bench in voor zijn bak voer maar geen terug val gelukkig bij hem. Janna en Nico hadden ook van hem genoten en hij was redelijk goed met hun honden en het aanbod kwam dat ze zijn opvang wel over wilden nemen. Tja. Wat te doen. Een hond na 2 maanden doorschuiven dat doe ik normaal niet. Maar tegelijk was Mr Monti door de omstandigheden er toch al een dag geweest. En hij was fysiek nu echt zo hersteld dat hij lange wandelingen nodig heeft, iets wat hij bij mij slechts 1 keer per week met mijn vader kreeg omdat ik door Pirate niet weg kan met hem. En door de omstandigheden was hij nu toch al bij hen geweest dus de overgang was klein. Dus Mr Monti is naar Drachten en de eerste berichten zijn heel goed. En ze vinden hem echt wel errug leuk. Zo leuk dat hij nu voor hen op reservatie staat!!!!! Go Mr Monti!  Vandaag naar de speelochtend. Zelfde groepje mee als vorige maand. Rivka geniet daar echt ontzettend. Whoopi ook weer. Hoe lang nog? Ze is echt oud en raakt op maar op zo een speelochtend zie je haar ook weer zo tevreden rondscharrelen.
Ondanks dat het november is zijn er wel regelmatig reacties. Vooral Xavi is populair maar nu ook inene 2 keer voor Bradley die al die tijd nauwelijks reacties kreeg. Helaas merk je dat mensen je teksten niet serieus nemen, omdat alle honden toch wel wat aandachtspunten hebben. De makkelijke honden zijn geplaatst want voorheen had ik die als tegenhanger en dan had ik minder het probleem dat een tekst over een hond waar hij wel of niet past niet serieus wordt genomen en een afwijzing dan werd afgedaan als onzin. Mensen reageren nu bij korte (maar verder nette) afwijzing van nee inderdaad geen omheining of katten of veel alleen zijn is inderdaad niet geschikt, gepikeerd zo van komt door jou dat die hond niet plaatst want de eisen zijn belachelijk. Tja ik kijk naar een hond en vindt het ook jammer dat ze niet breder plaatsbaar zijn maar ze moeten wel goed zitten. Juist deze zieltjes. Navraag bij een collega opvang die ook de makkelijke honden geplaatst heeft maar nog de bewerkelijke honden heeft zitten, bleek dat zij ook inene te maken had met dergelijke opmerkingen. Maar op zich worden de honden nog wel gezien en dat geeft hoop dat er ook eerdaags geschikte reacties komen van mensen want ik blijf hopen op verdere doorstroming. Aan Duitsland is gevraagd of ze Pirate ook willen gaan adverteren en dat is toegezegd. Want niet alleen voor Pirate maar juist ook voor alle andere honden is het nu toch echt tijd om een passend huisje voor hem te vinden. Of hij in Duitsland dat kan vinden weten we niet maar het is in ieder geval een extra kans. Pirate doordoen naar andere opvang is geen optie maar we hopen dat hij wel nu eens door mag naar een definitieve adoptie plek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten