woensdag 18 maart 2015

trots

Ik ben trots op Beethoven. Hij is afgestaan omdat hij niet alleen kon zijn. Niet eens alleen slapen. Hij is gister al tijdens het eten (dan verdeel ik de honden altijd in huis) alleen geweest terwijl ik met Wolfje het aan de lijn lopen oefende en had niet eens door gehad dat we 10 minuten weg waren. Vanacht heeft hij braaf op de gang geslapen. Wel met hekje slaapkamer dus ik ben nabij en in zicht/reuk maar hij was er ook zeer relaxed onder en lag verderop in de gang dus niet voor het hekje zelf. Vandaag naar stembureau dus Beethoven was even echt alleen. Hij was rustig bij thuiskomst. Geen hijglucht. Het was maar kort maar het is toch wel prettig als hij dit even kan want tja ik moet wel eens weg en wil ook boodschappen doen of met andere honden wandelen. Toch hoop ik gewoon dat hij vlot mag plaatsen bij mensen met ruimte waar ie weinig alleen hoeft te zijn. Voor de rest heeft ie enkel positieve punten want hij wandelt probleemloos aan de lijn en je kunt ook prima met hem vreemde honden en mensen op straat passeren. Hij is vriendelijk naar bezoek, sociaal in de roedel. Hij is nog jong dus wat dat betreft gunstig voor deze knuffel. 

2 opmerkingen:

  1. Zo wezenlijk: begrip, een rustige benadering. Net als bij kinderen, het 'handvat' zoeken om vanuit acceptatie met problemen/handicaps om te gaan. Vaak worden ze dan wel kleiner of verdwijnen zelfs. Beethoven verdient zo'n houding bij nieuwe baasjes. Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiet zit dus ECHT muziek in - komt helemaal goed. Aaitjes en groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen