zondag 1 maart 2015

Rieke zoekt nog een eigen huisje

Voor wie zich afvroeg waarom Rieke gereserveerd stond en er niets op het blog staat. Tja ik weet het ook niet. Ik kreeg woensdag bericht dat mensen die al een hond van Sphoek hadden haar wilden adopteren en dat die mensen contact op zouden nemen. Ik heb zelf geen gegevens gehad en er meermaals achterheen gezeten maar het is nu zondagochtend dus als ze serieus belangstelling hadden dan hadden ze allang gemaild of gebeld. Dus ik ben haar terug in de advertenties aan het zetten. Het is een schatje dus ik hoop dat ze alsnog vandaag leuke reacties krijgt. Gevolg was ook dat ik het met voer niet haalde en je wilt namelijk een hond niet vlak voor plaatsing op ander voer over gaan zetten. Het restantje is nu voor Africa die hopelijk dinsdag met haar baasjes mee mag. Gelukkig van Michiel en Dirkje een voerrestant gehad dus Rieke maar over gezet op ander voer van hen. Ik zal vandaag ook weer nieuw voer bestellen maar dat komt pas volgende week binnen.

Gelukkig wel super leuke berichten over Tom die het goed doet. Hij voelt al helemaal als haar hond schrijft zijn vrouwtje en ze stuurde een foto met Tom mega relaxed op zijn rug liggend. Helaas wat donker voor het blog.

Vanochtend met Dizzy de eerste stapjes buiten de poort gezet. Ze deed het zo ontzettend goed. Knap hoor. Het aanlijnen zelf is minder want dan laat ze nog wel urine lopen want het is een vrij onderdanig hondje. Hopelijk lukt het me snel om haar zelfvertrouwen te geven dat handling leuk is en niet dominerend.
Wolfje had nog niet eens in de tuin geoefend maar het ging eigenlijk zo goed dat we wel al snel ook buiten de poort zijn gaan oefenen. Ze huppelde blij mee tot halverwege de oprit maar heeft uiteindelijk toch de eerste boom bereikt en ik ben echt super trots op haar.
En verder enkel met Rieke een klein stukje langs de vaart gelopen.

1 opmerking:

  1. Tja....zijn de rooksignalen voor Rieke niet goed zichtbaar aan de horizon geweest? Kan natuurijk over zijn gegaan maar zou ook op een communicatie misverstand kunnen berusten? Ik blijf het volgen. Aaitjes/groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen