maandag 5 januari 2015

Zara en Bo-Ghy

Zara, hoe lief ik haar ook vind ze kwam hier echt enkel voor logeren omdat ik gewoon geen honden erbij kan hebben die bang zijn van mensen. Bedoeling was 1 week. Maar de grote opvang is gebonden aan regels die bv ook voor een pension gelden en dat betekent dat er een kennelplek voor Zara moet zijn. Telkens werd die plek ingenomen door een hond die gedumpt werd door een opvanggezin of een herplaatser voor Zara kon komen.
Nu besloten het anders te doen en te ruilen zeg maar. Bo-Ghy is een eigen hond die alle mensen en honden leuk vindt en heel sociaal is. Die is nu hier bij mij en komt de achterblijvers hopelijk helpen en Zara is nu na 9 weken hier alsnog naar de opvang waar men met haar aan de slag gaat. Geen hond minder voor mij dus maar geen zorg meer om een hond die ik aangelijnd in de tuin moet houden en een stabiele hond ervoor terug die hopelijk net als Janny een goed effect op de roedel zal hebben. Bo-Ghy betekent "grote vriend"en dat is hij zeker.
Ik vind het jammer dat ik Zara niet echt door opvang heb kunnen helpen maar dit is voor haar ook de beste oplossing. Zara vond het leuk om haar opvangvrouwtje van weleer weer terug te zien en kent het daar en zal haar draai ongetwijfeld snel vinden. Ondertussen geniet ik hier natuurlijk volop van weer een Pyr in huis.

1 opmerking:

  1. Inderdaad....een zeer creatieve oplossing Maureen. En Zara is toch ook weer terug op vertrouwd terrein dus waarom dan niet he? Onduidelijk is mij echter of de pyr nou je nieuwe en eigen hond is. Maar als hij daarnaast de roedel kan helpen is ook mooi hoor. Aaitjes/groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen