zondag 18 januari 2015

Rosi

Als opvanggezin moet je de opvanghond observeren. De hond omschrijven opdat er gekeken kan worden waar de hond past. Meest kom ik met trefwoorden als aanhankelijk, speels, vrolijk. Bij Rosi komt maar 1 woord bij me op: EENZAAM.

Ze is zo lief en braaf maar het lijkt wel of ze nooit de geborgenheid en liefde van mensen heeft gevoeld. Met honden heeft ze niets en mensen lijken haar nooit iets te hebben gegeven. Wat een eenzaam leventje moet ze gehad hebben en hoe eenzaam moet ze zich hier nu nog voelen. Ze slaapt veel en lijkt gelukkig wel tevreden met dat ze in een huiselijke omgeving kan rondlopen. Buiten wil ze enkel ergens onder wegkruipen. Aan de lijn lopen zit er nog niet in.
 In de tuin gekeken met een rollijn maar die is vrij sterk en ze verzette geen stap. Haar los gelaten en toen liep ze wel rond en deed een mega grote plas. Rosi rustig benaderd en weer naar binnen getild en daar verder natvoer gegegeven met haar medicatie en ontwormingskuur en toen weer naar buiten dit keer met sleeplijn. Dat ging veel beter. Juist omdat ze zo ontzettend lief en braaf is en er zo aandoenlijk en knuffelbaar uit ziet zou je haar plat willen knuffelen. Maar buiten een aai af en toe kan ik haar maar beter rust gunnen. Ze ligt lekker erbij in de huiskamer maar waar de meest opvangers aan mijn voeten liggen, ligt zij een paar mandjes verderop.

4 opmerkingen:

  1. Ach wat een verdrietig hondje,maar toch straalt ze niet heel erg veel angst uit, ik denk dat er over een weekje een heel ander hondje rondloopt, ze heeft inderdaad eerst lekker veel rust nodig.
    Wel weer heel mooi werk om haar de mooie kant van het leven te laten ervaren.
    Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

    Groetjes uit Hongarije,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een droefheid, en dan die lange staart erbij, die over de grond sleept......Ik dacht meteen aan het homeopatische middel Natrium Muriaticum.
    Zo'n verdriet en eenzaamheid, in zichzelf opgesloten......Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip Adri. Ik heb gekeken op google en een link gevonden en ik herken Rosi in heel veel van de punten. Ik heb het de adoptante doorgemaild dan kan zij er verder naar kijken.

      Verwijderen
  3. Het is jou wel toevertrouwd dat er leven in Rosi komt Maureen. Je gaat tzt als beloning voor de aandacht echt wel zien dat die sleep staart omhoog komt. Ze is qua gevoel eenzaam maar niet alleen zogezegd want die grote lobbes Bo-Ghy houdt er al een oogje op zo te zien. Aaitjes/groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen