maandag 24 mei 2010

trots op mijn opvangers



Goed, ik beken Toto kan ook slaapplaatsen uitzoeken waar je je afvraagt of ik wel de camera hoor te pakken ipv hem netjes op de grond te zetten, maar dit manneke heeft toch maar mooi vanacht voor het eerst in de huiskamer geslapen zonder een kik te geven. Ik ben trots op Toto! Flint en Tabitha en Marilyn sliepen al zelfstandig maar stoere Toto die dan toch niet zo stoer is die lag nog wat te piepen in de bench in de gang naast de slaapkamer maar de laatste 2 nachten ging het goed dus vanacht voor het eerst in de huiskamer en dat ging helemaal super. Hopelijk gaat dat straks in zijn nieuwe huis ook goed lukken.

Maky volgde me de eerste dag op de wc en had in de nacht los op mijn slaapkamer geslapen. Daar hij een kusjesmonster is ala Flo (help Gino waar zit zijn uitknop?) en het bed gezelliger vond dan het mandje dat ik in gedachten had was het zaak hem snel aan een bench te wennen. De 2e nacht heeft hij daar een paar uur ingezeten en daarna weer vrij. En vanacht heeft hij de hele nacht keurig in een bench in de slaapkamer geslapen. Af en toe wat piepen want saampies is toch veel gezelliger maar niet overstuur verder. Op zich heeft Maky geen bench nodig in de zin dat hij zindelijk is en niets stuk maakt maar het is een hulpmiddel om hem via een veilig holletje (met zijn bal en knuffel) een plekje te geven steeds iets verder van mij vandaan zodat hij leert om alleen te slapen en alleen even thuis te blijven. Dat zal hem nu eenmaal adopteerbaarder maken want elk hondje moet wel eens alleen blijven.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke foto's toch weer en wat een schatjes van hondjes! Zo te zien hebben jullie allemaal een geweldig weekend gehad.
    Groetjes, Hanke

    BeantwoordenVerwijderen