vrijdag 28 juni 2024

moestuinbakken helemaal gewied

De verhoogde moestuinbakken zijn nu eindelijk helemaal gewied. Iets wat ik andere jaren in maart gedaan wil hebben maar het lukte me gewoon eerder niet.Tijdens de regenmaanden steeds heel veel naaktslakken weggehaald en nu met wieden van de droge grond haal ik juist handenvol huisjesslakken weg. Hopelijk kan ik mijn zaailingen veilig laten opgroeien zonder slakkenvraat. De courgettes staan dit jaar niet in de volle grond want dat is voor mij gewoon niet te wieden. Knielen gaat niet zo goed meer en in de kas is het al pittig zat. Courgette is een plant die het altijd goed doet bij mij. Ik had drie zaailingen opgekweekt en waar andere moestuintuinierders al volop courgettes oogsten heb ik vandaag de vrij kleine plantjes die door het lange wachten ook nog eens voeding te kort kwamen uitgeplant. Ervaring is dat als ze aanslaan ze een enorme groeispurt krijgen dus ik heb goede hoop dat ik straks gewoon een prima oogst mag hebben. Verder oud zaad gestrooid zoals kropsla, bosui en andijvie dat in de kas niet meer wilde kiemen. Mogelijk dat het buiten wel wat doet. Morgen verder met de peultjes en pluksla uitplanten. En in de kas iets doen aan de komkommer en tomaat bij de ingang die iets te enthousiast het onbegaanbaar maken. 
Dus als jullie me missen...... ik ben in de tuin bezig 😎😋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten