vrijdag 24 januari 2020

even Whoopi tijd

Vandaag met beleid en tact Pirate in de waan gelaten dat ik boodschappen ging doen. Pirate kan namelijk wel even alleen zijn als ik boodschappen ga doen maar sloopt mijn huis als ik een andere hond mee neem. De honden zijn meest blij dat ze mee mogen en dat hoort Pirate dan. Whoopi net ervoor in bijkeuken gezet en die werkte goed mee door in alle rust te gaan snuffelen in hoek bij deur. Pirate in gang zoals normaal met boodschappen doen en met Whoopi naar de heide nabij gereden. Nog stukje lopen door het bos naar de heide en dat stuk alleen al zou normaal genoeg zijn voor Whoopi. Maar ze had een super goede dag en heeft het hele rondje heide meegelopen en terug weer naar de auto. 40 minuten (normaal half uur maar Whoopi staat veel stil onderweg). Wel Whoopi aan flexi en niet los. Ze is slechthorend, slechtziend en dement en kan zich slecht orienteren. Normaal liep ze altijd los in bos en veld maar dat durf ik op deze plek niet meer. Aan de weg zit ze altijd aan gewone lijn en nu dus voor het eerst aan flexi die aan mijn heupband vast zat. Het ging heel goed. Helaas kapte de telefoon al direct ermee dus verder geen foto's of filmpjes. Mobiel vindt het helaas te koud. Niet handig want dat betekent dat een groot deel van het jaar ik ook niets aan mijn GPS tracker heb omdat ik die met de mobiel dan kan volgen. Nieuwe telefoon staat daarom toch wel op mijn wensenlijstje. Maar Whoopi vond het denk ik toch wel leuk ondanks dat ze veel gedesorienteerd is maar dat is ze hier in de tuin ook. Waar we normaal soms met moeite een kwartiertje kunnen lopen, huppelde ze nu zo blij mee. Ik ben dankbaar dat ze een goede dag had en het weer goed meewerkte en we nog even naar dit plekje waar we vroeger in de eerste jaren bijna dagelijks liepen terug konden.

1 opmerking:

  1. Wat is dit mooi en belangrijk. Whoopi zal intens genoten hebben. Het zal niet heel lang duren voor je haar los moet laten en dan is dit ook een lieve, fijne herinnering.
    Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen