zaterdag 7 september 2019

druk en stressvolle week

Van de week liep het niet echt. Nu de magere Bregje en Mr Monti kilo's zijn aangekomen zijn ze heel energiek en daardoor ondeugend en dat levert de nodige kapotte zaken op waar je soms best wel even van moet slikken en ook Rivka kan een doerak zijn en ik moet ze continue in de gaten houden. Tevens in hun spel nu zo lomp dat er regelmatig 1 van hen piepend rond loopt. Tussendoor wordt een rollende Mr Monti in het gras ook nog gestoken door een wesp. Combineer dat met een stukke auto en de computer een paar dagen kwijt en de stress loopt op. In de nacht extra moeten opstaan omdat er honden uit moeten en rustpauzes ingekort dus zelf steeds vermoeider. En naast plas en poep en rotzooi ruimen en eindeloos wassen draaien lijk je dan nergens meer aan toe te komen terwijl ik ook nog van hot naar haar moest racen. Met Snowy naar de dierenarts (wat was ze toch braaf) maar weg met een hond en Pirate thuis laten dat is dus echt een groot probleem hier. Snowy kan ter adoptie maar ik heb onderhand 14 mapjes (14 dagen) met foto's die ik moet verwerken want zelfs Bregje en Rivka hebben nog geen eens een foto album. Elke dag hoop ik er weer aan toe te komen. De geïnteresseerden voor Kenny hadden gelukkig donderdag uitsluitsel en de adoptieprocedure kon verder en na huisbezoek is Kenny vandaag opgehaald. Veel geluk Kenny!Zijn plekje is al meteen vanavond ingenomen door Binkie. Ingrid en Peter in Hongarije hadden het de laatste jaren relatief rustig maar onlangs namen ze op een donkere regenavond een weggetje door het bos die ze normaal niet in in het donker nemen omdat het niet heel goed begaanbaar is. Waarom nu wel? Hadden ze een voorgevoel? Daar in de middle of nowhere een klein zwart hondje. Bang en ontreddert liep het hondje in paniek het bos in toen ze het wilde benaderen. De volgende ochtend teruggekeerd naar dezelfde plek en bij licht zagen ze Binkie daar al wachten en konden ze het manneke overtuigen van hun goede bedoelingen. Natuurlijk geen chip. Heerlijk ventje, een pup van een half jaar. Super karakter maar een hoog Puli gehalte. Dat is een hongaars herdershondje. Een klein werkhondje dus. Zijn poedelwoezel uiterlijk zal reacties genoeg trekken maar net als de Spaanse waterhonden en de border collies die ik eerder in opvang heb gehad weet ik dat zo een hondje niet overal tot zijn recht zal komen. Ingrid zag een pienter leergierig hondje, zeker geschikt voor tal van honden sporten. Dus naast wandelen en stoeien met hondenvriendjes gaan we op zoek naar baasjes die zijn werklust waarderen en kunnen vormen tot wat moois en niet uit laten doven.
Helaas loopt er verder niets maar gelukkig verwacht ik ook verder geen honden meer en dat geeft rust. Normaal zouden we al druk bezig zijn om honden te laten komen ivm met de verwachtte piek rond dierendag, zeker toen we de open dagen nog hadden maar daar zijn we nu helemaal niet meer mee bezig. We zijn blij dat alles nu is gekomen en misschien mag ik blij zijn als ik het einde van het jaar eens doorgestroomd zal zijn. De pieken blijven dit jaar uit dus een september en dierendag piek verwacht ik ook niet.
Pirate staat nu al 5 maanden als urgent geadverteerd en Bradley al 3 maanden. Helaas het lukt maar niet voor die twee. Binkie er nu dus ook bij maar kans is wel groot dat die eerder plaatst dan 1 van de andere honden. Alleen even tijd vinden om hem ter adoptie te zetten 😔
Maar vanaf nu ook weer een soort van rust en weer vol goede moed verder in de hoop dat ze nu 1 voor 1 allemaal een passend huisje mogen gaan vinden. De achterstand met vergelijkbare honden in vergelijkbare jaren is al iets van 15 adopties maar als er 11 plaatsen deze maand dat zou geweldig zijn😁. Al blijf ik elke maand zeggen als Pirate en Bradley deze maand plaatsen dan ben ik al blij.We zullen zien. Komende dagen proberen alles op de computer bij te werken. Dat betekent waarschijnlijk nog weinig leuke blogberichten voor jullie ondanks dat ik leuke fotos en filmpjes heb, maar de honden die hier nu zitten allemaal goed ter adoptie en op de sites ter adoptie te zetten dat is nu even prioriteit. Maar het doet me wel heel goed hoe mensen mee leven. Dank jullie wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten