zondag 4 september 2016

Ik snap het niet

Voor de vakantie zoveel reacties van mensen die na de vakantie een pup willen hebben. De vakantie is voorbij en toch nog steeds geen bezoek voor de 5 leuke pups in de opvang. Vandaag dus geen puppybezoek maar wel plots bericht dat Lupita weg moest. Vorig weekend direct uit Spanje geadopteerd. Ze deed het super in haar adoptie gezin. Lief en aanhankelijk. Vrolijk en speels. Liep goed mee aan de lijn. Kon na een paar nachten al alleen slapen. Maar ondanks dat mevrouw niet werkt, is het tot groot verdriet van meneer en dochter voor de mevrouw niet mogelijk om Lupita de tijd te geven het alleen thuis blijven onder de knie te krijgen. Mevrouw kon er kennelijk niet meer tegen en zo belandde Lupita hier vanmiddag ter herplaatsing. Dat had ik niet verwacht. Zo sneu voor de andere gezinsleden die gek op haar waren. Lupita vond het niet nodig haar baasjes uit te zwaaien maar rende vrolijk door de tuin. Helemaal gelukkig met de knuffel die ze stralend in haar bek hield en maar rennen. Inmiddels heb ik wel een hondje die vol adoratie naast me kan zitten. Maar ach dat is enkel goed voor mijn ego. Aan het alleen slapen en alleen thuis blijven werken we gewoon weer opnieuw. Bij haar Spaanse baasjes kon ze ook alleen zijn. Door haar asieltijd heeft het begrijpelijk weer even tijd nodig dat ze leert dat de baasjes echt weer thuis komen, maar er is geen reden dat ze niet kan leren om een uurtje alleen thuis te zijn. Snappen doe ik het niet, maar na 10 jaar weet ik dat ik dat los moet laten en me moet richten op de toekomst. Slechts 1 blik op dat lieve snoetje en dan het besef dat ik me moet inspannen om een gouden mandje voor dit schatje te vinden. Gelukkig altijd met veel hulp van lieve mensen om mij heen die zich betrokken voelen bij mijn opvangertjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten