maandag 25 juli 2016

moestuinperikelen

Ik had bij het tuincentrum indertijd bloemkooltjes gekocht. Het zijn 4 grote planten geworden die gelukkig geen last hadden van rupsen. Helaas kan ik dat niet zeggen van de slakken. Kleine huisslakjes kropen in de bloemkooltjes en eentje zat al onder de slakkenpoep. Daarom de eerste 2 toch maar geoogst. En meteen weer wat doperwtjes van de AH moestuintjes.
Maar wat te doen met venkel? Iets wat ik eigenlijk toch al niet gewend ben te eten. Als ik op internet zoek is het normaal dat ze deze tijd doorschieten. Ze hadden vroeger gezaaid gemoeten of pas in najaar gezaaid. Deze ga ik er denk maar uittrekken en mee roerbakken in een prutje. Die lijkt nog iets van verdikking te hebben. Wat ik met de andere venkelplanten zal doen weet ik nog niet. Ze zijn toch allemaal vroeg genoeg binnen gezaaid zou je denken. Misschien dat ik zaad kan winnen maar ja kan ik het dan nog voor de vorst zaaien... dat zal ook wel niet lukken. Ik laat het nog maar even staan want de planten zien er verder wel mooi uit met hun zwierige blad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten