woensdag 27 juli 2016

gister en vandaag

Knuffelen met oma.
Moet je ook nog het aan de lijn lopen oefenen met haar, maar wat doet Nicko het goed!
Eerder die dag zelf met Emil geoefend, ook even terug in de tuin want de associatie met de lijn was nog niet positief. Toy oefen ik wel aan de weg. Als de toekomstige baasjes van Emil even goed oefenen loopt hij in enkele dagen ook probleemloos mee hoor.  Gister nog weer wat oogst. Mijn moeder had de augurken, prei en wat rabarber en peterselie mee. Ik heb de puntpaprika geoogst. Die moest eigenlijk rood worden maar ook hier kleine huisjesslakken die de boel belagen.
Ik bleek echter een augurk over het hoofd gezien te hebben. Dus vandaag nog eentje geoogst. De moestuintjes doen het echt super. Alles is gekiemd. Helaas heeft de sperzieboon en broccoli het niet gered (de traantjes) maar alles wat links een stickertje heeft heb ik dus al van geoogst.De venkel bleek helaas toch niets en de andere venkelplanten zullen het dus ook wel niet gaan worden maar er hangen al diverse groene cherrytomaatjes en ik heb een rode biet in wording. Komkommer bloeit goed. Tijm was rommelig en mogelijk weggewied maar ik heb al jaren vaste tijm dus dat is niet erg. Ik heb nog twee watermeloen planten maar of die gaan bloeien is al de vraag en oogst verwacht ik niet maar goed het resultaat van de moestuintjes is nu al geweldig moet ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten