dinsdag 22 december 2015

even voorstellen: Chico

Vlak voor vertrek bleken er op het transport meer annuleringen geweest te zijn en nog plek voor 2 honden. Eigenlijk kon het niet want ik had Mathew en Roxi nog maar als je weet dat het asiel overvol zit en de beheerder zo een stress heeft daardoor dan denk je elke hond weg is er eentje. Helaas was het te kort dag voor het makkelijke teefje dat ik aanwees. Haar rabies enting was nog niet drie weken en dus niet reis geldig, net een paar dagen te kort. Maar met de kerstgedachte in mijn hoofd kon ik eigenlijk ook niet om Chico heen.
Bijna 2 jaar geleden staken ze de helpende hand uit naar een asiel in Sevilla en namen 6 langzitters over. 5 vonden een thuis maar Chico met zijn 34cm werd maar niet gezien. Hij houdt ook niet van drukte en trekt zich dan terug in zijn kenneltje. Chico scheen gek te zijn op zachte kleedjes die echter steeds door baldadige honden werden gestolen. Dit manneke is bijna 7 jaar oud en wacht nu al jaren op een huisje. Met de naderende koude in de bergen wil je toch dat juist dit schatje er zacht bij mag liggen en niet op koud beton. Hij kwam dus mee en wat is hij dankbaar!
Hier in huis vindt hij al die spelende honden ook te druk en trekt zich terug maar als je hem even alleen hebt dan straalt hij en is hij zo aanhankelijk.
En ondanks dat hij in zijn asieljaren toch heus geen wandelingen kreeg, straalt hij van blijdschap als je de lijn pakt. Hij stapt lekker door. Wat zeg ik hij danst :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten